• Anonym (undrar)

Gravid med kille som tar steroider

Ville bara fråga om det är någon som blivit gravid och killen tagit steroider, tex testosteron m.m?? Har ni behållt barnet? Har ni sett några "fel" eller "skador" på fostret/barnet?
    Sitter i denna situation och killen säger att det kan (klart att det kan) vara något fel, han har läst och inte hittat nån som behållt barnet (vilket vi inte heller ska,vi ska ta bort det ) vill bara se om det finns nån här inne som varit med om detta..

Tack för hjälpen!

Vill inte har några negativa kommentarer om steroider, håll er gärna till frågorna, tack

• Svar på tråden Gravid med kille som tar steroider
  • Mimt

Hej!
    Usch, det var ingen rolig sits.....
    Men har i pratat om detta med en läkare eller barnmorska? Man ska akta sig för sånt man läser, det bästa är ju att prata med någon professionell.
    Tänk om det inte alls är något fel..? Ni kan ju ta reda på det inna ni beslutar er för att ta bort det, om det är det som är anledningen till att ni tar bort det förstås.

Lycka till!

• Anonym (Mamma M)

Ja jag undrar lite som ovan.
    Påverkas verkligen spermierna av att killen tar steroider då??

• Anonym (undrar)
    Mimt skrev 2009-07-09 22:05:44 följande:
    Hej!Usch, det var ingen rolig sits.....Men har i pratat om detta med en läkare eller barnmorska? Man ska akta sig för sånt man läser, det bästa är ju att prata med någon professionell.Tänk om det inte alls är något fel..? Ni kan ju ta reda på det inna ni beslutar er för att ta bort det, om det är det som är anledningen till att ni tar bort det förstås.Lycka till!
    Nej det har vi inte gjort, han menar på att de inte har en kunskapen vad som verkligen händer, finns ingen forskning tydligen på vad som kan hända med fostret. Därför jag vill höra om det finns NÅN där ute som varit med om detta Så kanske jag kan behålla den lill*.
    Jag ville vänta yill v10-12 då dem gör ett UL och kollar så allt står rätt till, men han menar på att det kan vara så mycket annat som kommer senare i bebisens liv
    Ja det är en anledningen vi tar bort det..
  • Anonym (undrar)
    Mimt skrev 2009-07-09 22:05:44 följande:
    Hej!Usch, det var ingen rolig sits.....Men har i pratat om detta med en läkare eller barnmorska? Man ska akta sig för sånt man läser, det bästa är ju att prata med någon professionell.Tänk om det inte alls är något fel..? Ni kan ju ta reda på det inna ni beslutar er för att ta bort det, om det är det som är anledningen till att ni tar bort det förstås.Lycka till!
    Tack så mycket!!
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Mamma M) skrev 2009-07-09 22:06:47 följande:
    Ja jag undrar lite som ovan.Påverkas verkligen spermierna av att killen tar steroider då??
    Ja enligt killen så gör det det, men dem kommer tillbaka och blir som vanligt när dem kliver av kuren. Det ska näst intill vara omöjligt att göra en tjej gravid när dem är på...
  • Anonym

Min pojkvän tar steroider och det påverkar inte barnet alls.. jag är gravid i v 19.. Det har inget med spermierna att göra. De ända som kan hända är ju att han inte kan ge dig barn men de är ju så olika.. För oss tog de på första försöker och han har ändå hållt på ett tag.. Antar att du är ganska insatt eftersom att din pojkvän håller på med sånt och han mr olympia (Ronnie Coleman) fick ju nyss trillingar och det va inget fel på dom.. Der är större chans till flickor eftersom att spermierna simmar lite dåligare så klarar sig tjej spermierna bättre..

• Anonym (inga skador)

Min kille som är i gymbranschen säger att barn påverkas inte av att män tar steroider, alltså inga skadar på barnen kommer det vara, ni behöver inte oroa er.

• Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2009-07-09 22:12:21 följande:
    Ja enligt killen så gör det det, men dem kommer tillbaka och blir som vanligt när dem kliver av kuren. Det ska näst intill vara omöjligt att göra en tjej gravid när dem är på...
    Om han vet va han håller på med så vet han oxå att spermierna inte är dåliga och de är väldigt individuellt om tjejen blir med barn eller inte..
  • Mimt

Anonym (undrar) skrev 2009-07-09 22:10:55 följande:

Nej det har vi inte gjort, han menar på att de inte har en kunskapen vad som verkligen händer, finns ingen forskning tydligen på vad som kan hända med fostret. Därför jag vill höra om det finns NÅN där ute som varit med om detta Så kanske jag kan behålla den lill*.Jag ville vänta yill v10-12 då dem gör ett UL och kollar så allt står rätt till, men han menar på att det kan vara så mycket annat som kommer senare i bebisens liv Ja det är en anledningen vi tar bort det..
    Nej, jag tycker ändå att du ska förlita dig på experter. Gör inget som du sedan kommer att ångra, det vore så hemskt för dig. Efter ultraljudet kan du också göra ett KUBB test, där ser man om det finns någon chans att barnen har ngt kromosonfel och om det visar sig att chansen är stor, får man göra ett fostervattenprov. Tycker absolut att du ska prata med en läkare/barnmorska, de har mycket erfarenhet och kunskap om hur alkohol, droger mm påverkar fostret, så de vet säkert också om steorider.
  • Anonym
    Mimt skrev 2009-07-09 22:17:37 följande:
    Anonym (undrar) skrev 2009-07-09 22:10:55 följande: Nej, jag tycker ändå att du ska förlita dig på experter. Gör inget som du sedan kommer att ångra, det vore så hemskt för dig. Efter ultraljudet kan du också göra ett KUBB test, där ser man om det finns någon chans att barnen har ngt kromosonfel och om det visar sig att chansen är stor, får man göra ett fostervattenprov. Tycker absolut att du ska prata med en läkare/barnmorska, de har mycket erfarenhet och kunskap om hur alkohol, droger mm påverkar fostret, så de vet säkert också om steorider.
    Problemet är ju att om hon tar upp att hennes kille går på sånt så kan de ju hamna i journalen och sen kan farbror blå komma å knacka på om dom känner för de.. Ingen bra ide.. men som sagt så har min sambo gått på detta ganska så länge och det är ingen fara.. Vi har 3 barn sen innan och väntar 1 å våra barn är hur friska som helst.. de är bara att spermierna blir lite dåligare så dom simmar dåligare.. Dom ser exakt lika dana ut som en vanlig spermie.. Men som sagt, lättare att få flickor eller tvillingar om killen går på de..
  • Anonym

Min kille gick på mycket starka mediciner när vi skulle skaffa barn så vi pratade med läkarna och dom sa att det kan försämra chanserna att bli gravid med det kan inte leda till att barnet blir skadat. det är endast dna som mannen bidrar med till barnet. gener ändras inte pga mediciner, sjukdomar man fått (tex hiv, hepatit osv)
    mannens liv och leverne påverkar endast frukbarheten.

• Mimt
    Anonym skrev 2009-07-09 22:28:16 följande:
    Problemet är ju att om hon tar upp att hennes kille går på sånt så kan de ju hamna i journalen och sen kan farbror blå komma å knacka på om dom känner för de.. Ingen bra ide.. men som sagt så har min sambo gått på detta ganska så länge och det är ingen fara.. Vi har 3 barn sen innan och väntar 1 å våra barn är hur friska som helst.. de är bara att spermierna blir lite dåligare så dom simmar dåligare.. Dom ser exakt lika dana ut som en vanlig spermie.. Men som sagt, lättare att få flickor eller tvillingar om killen går på de..
    Men läkaren och bm har tystnadsplikt. De frågar ju te.x om alkohol och drogvanor på inskrivningen och skulle man ha problem med det, så gör de ju inte en anmälan dirkt, utan de erbjuder hjälp - så länge det inte är nån riktigt illa nergången person, för då blir det nog socialen, men då ska det vara illa.
  • Anonym (undrar)
    Tack så jättemycket för infon... Usch nu vet jag inte hur jag ska göra, sambon vill ändå ta bort även fast ni skrivit detta ni skrivit... Jag blir jätte osäker
  • Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2009-07-09 22:12:55 följande:
    Min pojkvän tar steroider och det påverkar inte barnet alls.. jag är gravid i v 19.. Det har inget med spermierna att göra. De ända som kan hända är ju att han inte kan ge dig barn men de är ju så olika.. För oss tog de på första försöker och han har ändå hållt på ett tag.. Antar att du är ganska insatt eftersom att din pojkvän håller på med sånt och han mr olympia (Ronnie Coleman) fick ju nyss trillingar och det va inget fel på dom.. Der är större chans till flickor eftersom att spermierna simmar lite dåligare så klarar sig tjej spermierna bättre..
    Åhh grattis
    Det ger mig lite hopp iaf.. Tack!!
    Jaha, lättare med tjejer och tvillingar.. Där ser man
    Får väl se hur lättövertalad sambon är..hmm..
    Tack igen!
  • Anonym

Pappan till min dotter som nu är 4 år gick på steroider när jag blev gravid och våran dotter är det då inget "fel" på. Hon är precis som alla andra barn i sin ålder och graviditeten gick utmärkt.

• Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2009-07-09 23:03:20 följande:
    Tack så jättemycket för infon... Usch nu vet jag inte hur jag ska göra, sambon vill ändå ta bort även fast ni skrivit detta ni skrivit... Jag blir jätte osäker
    Då kanske du ska börja fundera på om han verkligen vill ha barn.. Han kanske säger så för att han inte vill ha barn.. jag vet att de inte påverkar barnet för 5 öre.. Som sagt, ja har snart 4 barn och de är inget fel på dom..
  • Anonym (Polis)
    Nej, så går det INTE till. Jag jobbar som Fabror Blå och det råder sekretss mellan myndigheter. Polisen kan INTE komma och knacka på dörren för att TS berättar för sin barnmorska. Jag tycker det är mycket bättre hon berättar för sin BM om sin oro och får svar på sina frågor.

Lycka till med allt TS
  • Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2009-07-10 08:03:41 följande:
    Pappan till min dotter som nu är 4 år gick på steroider när jag blev gravid och våran dotter är det då inget "fel" på. Hon är precis som alla andra barn i sin ålder och graviditeten gick utmärkt.
    Det låter ju jättebra.. Tack så mycket
  • Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2009-07-10 08:16:02 följande:
    Då kanske du ska börja fundera på om han verkligen vill ha barn.. Han kanske säger så för att han inte vill ha barn.. jag vet att de inte påverkar barnet för 5 öre.. Som sagt, ja har snart 4 barn och de är inget fel på dom..
    Fast min sambo lovar aldrig saker och har sagt att vi ska försöka straxt efter han klivit av. Och han säger att detta har fått han att tänka om, att han vill ha barn tidigare än han trodde. Han är så rädd att det ska bli nå fel och då får han klandra sig själv resten av livet.. Usch vilket dilemma
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Polis) skrev 2009-07-10 09:13:28 följande:
    Nej, så går det INTE till. Jag jobbar som Fabror Blå och det råder sekretss mellan myndigheter. Polisen kan INTE komma och knacka på dörren för att TS berättar för sin barnmorska. Jag tycker det är mycket bättre hon berättar för sin BM om sin oro och får svar på sina frågor.Lycka till med allt TS
    Tack så jättemycket, får nog ta och prata med BM om detta.. Sov till och med länge idag med flit så telefontiden till Gyn gick ut...
    Tack igen!!!
Svar på tråden Gravid med kille som tar steroider