SAAB 9-5 combi
Vi funderar på att köpa en Saab 9-5 combi. Är det en bra familjebil? Vad bör man tänka på innan ett köp?
Vi funderar på att köpa en Saab 9-5 combi. Är det en bra familjebil? Vad bör man tänka på innan ett köp?
vi har en sån saab 9-5 kombi 2.3T -04
vi är nöjda! bra bagage utrymme och isofix fästen
Vi gillar vår!
Problemen bor ju lite på årsmodell
Ja, det är enligt mig en bra kombination av komfort, hög säkerhet och körglädje.
Vilken årsmodell tittar ni på?
Riktigt bra bil. Vi har en kombi 2,3T -04. Toppen bil.
Bör tänka på finns en del beroende av årsmodell som Hertha skriver.
är det en liten äldre 9-5, så kolla turbon.
för den brukar gå sönder.
var ett vanligt problem
vi har bekanta som råkat ut för det o även vi på vår 9-5:a sedan.
vi ahr haft en 9-5 2,3 aero automat 2000
Framförallt bör ni fundera över priset!
Betala inga överpriser, saab, och främst 9-5:an är iskalla på marknaden.
Detta innebär att man kan göra riktigt bra klipp som köpare, och urvalet är stort!
En bekant köpte nyligen en fd taxi -saab 9-5 kombi automat, bilen var välutrustad och i normalt skick, årsmodell 2007, miltal 19.800.
Priset var 44.900:-
Funderar också på en 95:a och är då ute efter -04/05, men just desa verkar det helt plötsligt vara ont om. Kryllar av -07/08 men då får man ju gå upp den del.
Att köpa en fd taxi som gått nästan 20 000 skulle jag akta mig för - lär bli höga reperationskostnader.
Klurar även på 93:an, betydligt trevligare att köra än 95:an men får då ge avkall på bagaeutrymme samt att den kom väl -06 o då sticker priset upp.
Se upp för äldre 95:or, min pappa har en -99 och det har varit en hel del strul, bla turbon. Dyra prylar att fixa.