• Endlesslove

Handen på hjärtat, tar ni med babyskyddet om ni reser utomlands?

Jag och min man är inte överens. Dit vi ska resa finns det inga babyskydd/bilbarnstolar i bilen. Den sträcka vi kommer att åka är till och från flygplatsen i en minibuss, en sådan med två rader säten. Jag vill ta med babyskyddet och min man himlar med ögonen. Dottern är 8 månader. Med den nu 4-åriga storebrorsan fick han sin vilja igenom. Handen på hjärtat - hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Handen på hjärtat, tar ni med babyskyddet om ni reser utomlands?
  • MissLillan

nej jag hade inte tagit med!

• Issa79

Jag har inte fått mitt första barn än men jag hade släpat med babyskyddet för att vara på den säkra sidan. I vissa länder kör de galningar o en olycka kan hända så lätt. OM det hände mitt barn något och det hade kunnat avhjälpas om jag hade haft med babyskyddet så hade jag aldrig kunnat förlåta mig själv.

ska man bara ha det i minibussen så kan det ju stå på hotellet sen utan problem.

• Winglur

Jag hade oxå tagit med.
    Som Issa sa så kör dom som GALNINGAR i vissa länder!
    Jag hade inte vågat vara utan den!
    Stå på dig tycker jag. :) (mot sambon alltså)

• iolanthe

Japp, vi har haft med babyskyddet flera gånger, det kostar ju inte ens nånting så jag tycker inte ens det är nåt att fundera över.

• Mollymajs

Jag tycker att om ni ska ha babyskyddet med er ska ni även ha stol till syskonet.

• Stargirl

Självklart tar vi med babyskyddet om vi ska åka bil!? Vi har alltid tagit med både bilstol och babyskydd då vi åkt från flygplatsen i bil eller hyrt bil på plats. När vi åkt i buss finns ju inget att fästa stolen i så då har vi inte tagit med. Vem säger att det är just DEN gången ni inte krockar som ni inte har babyskyddet med.

• Miss England

Vår son är 11 månader och vi har rest både med och utan. Vi tog såklart med det när vi skulle till ett ställe där det inte fanns men lämnade det hemma när vi kunde få en taxi med babyskydd i. Som någon sa, det är ju gratis och ta med och en gratis livförsäkring kan man väl knappast neka till. Ha en bra resa!

• froggyL

Vet att sträckan inte spelar någon roll för händer det nåt så händer det när som helst. Men jag hade nog känt mig lugnare om det var en kort sträcka, än en längre. Tror inte jag hade tagit med. Om du åker buss i Sverige... tar du med babyskydd då? Eller bilbarnstol till äldre barn? Det finns ju bälten i bussar nu för tiden.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • fröken frida

Vi har rest till Turkiet 2 ggr med våran son, nu 10 månader. Första ggn skulle vi resa runt med både bil och buss då tog vi med babyskyddet. Nu andra ggn åkte vi bara transferbussen till och från hotellet-flygplatsen. Hade INTE med babyskyddet då. På dessa bussar finns inte ens bälte så stolen kan ändå inte spännas fast ordentligt..Och som någon skrev, buss och spårvagn åker vi ju här hemma också utan skydd.

• P ä r l a n

hade utan tvekan haft med babyskyddet och tom den stora barnstolen om det hade behövts!

I min mans kultur använder man inte babyskydd (i varjefall inte på rätt sätt) men min man är helt på min sida tack och lov!

Svar på tråden Handen på hjärtat, tar ni med babyskyddet om ni reser utomlands?