• 1111

Kan man antas om man är reserv i ÖS 999

Har sökt ett program och jag står som ÖS999 dvs övriga behöriga sökanden och står som reserv 2 - kan man överhuvudtaget antas när man ligger i ÖS999?

Nån som vet?

• Svar på tråden Kan man antas om man är reserv i ÖS 999
  • Tecken

Har du skickat i en sen ansökan?

• 1111

Haha jag har redan kollat det står liksom 3200 stycken FÖRE mig i kön så att säga... fast i en annan urvalsgrupp. sannolikheten att dom ska ta in någon från gruppen ÖS är typ rätt osannolik... Nä det var ingen sen ansökan....

• Pilla70

vad betyder gruppen ÖS 999??

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • 1111

Övriga behöriga sökanden typ nåt sånt.

• Pilla70

ok
    har man nån chans att komma in som reserv i den gruppen, eller är det kört?!

• Tecken

Jag är lite nyfiken på hur det kommer sig att du hamnat i den gruppen... Har du kommit in på någon reell kompetens eller något sånt?

• Pilla70

står nåt om att jag har biviljats undantag från ett av behörighetskraven

• 1111

Det beror ju helt på vilket program du sökt... själv så är det rätt kört för mig då jag har ett par tusen före liksom. Jag har hamnt i den gruppen av den anledningen att jag har behörighet men jag har inte gått ett helt gymnasieprogram så jag har inga gymnaisepoäng typ... Jag pluggar redan på universitet sedan 2 år tillbaka men nu har jag sökt ett annat program istället för jag är precis färdig men jag vill inte jobba som det jag har utbildat mig till utan istället som något helt annat... haha

• Pilla70

jag har sökt förskollärare på distans.

• Pilla70

så det är typ kört om man står som reserv i den gruppen eller??

• yoshimi

Det är inte omöjligt.
    Men det är omöjligt att svara på om just du kommer bli antagen.
    Det du kan göra är att kolla gammal statistik om hur det har sett ut på just ditt program.

Jag sitter i samma sits som du, men jag är förste reserv.
    Har sökt sju olika inriktningar och är förste på sex och fjärde på en.
    Kollade gammal statistik och på nästan alla hade minst en ur den urvalsgruppen blivit antagna så man kan ju hoppas lite i alla fall.

♥ (¯`°?.¸ ♥ www.lillisensmamma.blogspot.com/ ♥¸.?°´¯) ♥
  • Anova

Sökt en utbildning som inte tillämpar "vanlig" antagning?
    ÖS 999 är en meritkod skulle jag tro.. Det har inget att göra med vilken reservplats du har.

• Una Estrella

Jag sökte oxå en utbildning på distans som det stod så på...det betyde på den utbildningen att det var platsgaranti....stod längt ner på den sidan där det står om du är reserv eller antagen...så jag antar att du inte är reserv 999 utan att du faktiskt kommit in på platsgaranti som jag.

• Barba bok

Undrar också detta!
    Har behörighet ÖS 999 reserv 3,4,6 på de olika universiteten. Vad är oddsen att man kommer in med dessa besked i denna urvalsgruppen?

Svar på tråden Kan man antas om man är reserv i ÖS 999