• Dynamic

Har du frågor om sömn/drömmar/konstiga upplevelser i samband med sömn? Fråga här!

Jag är inte utbildad på något vis gällande sömn eller psykologi. Däremot har jag ett stort intresse för just olika fenomen gällande sömnen eftersom jag själv har narkolepsi och därför har en del skumma saker för mig vid insomnande, sömn och uppvaknande

Har du vaknat av en kraftig smäll någon gång eller av att det låter som om någon skrikit i ditt öra?

Har du vaknat och inte kan röra dig och sett folk i rummet och kanske haft en känsla av en tyngd över kroppen? Inte kunnat skrika?

Konstiga drömmar där du vaknar och vaknar och vaknar.... fast aldrig på riktigt?

Detta är några av de olika sömnfenomen som finns. Det finns en uppsjö av andra saker man kan råka ut för men dessa är de vanligaste!

Fråga på, ingen fråga är för dum!

• Svar på tråden Har du frågor om sömn/drömmar/konstiga upplevelser i samband med sömn? Fråga här!
  • Cheriie

Har haft en återkommande dröm, vet inte om du vet vad det kan bero på.
    Jag vill springa från något/till något men jag kan inte, jag bara går, ungefär som om jag gick i vatten som om nåt håller mig tillbaka..

• Dynamic
    Cheriie skrev 2009-07-18 15:11:26 följande:
    Har haft en återkommande dröm, vet inte om du vet vad det kan bero på.Jag vill springa från något/till något men jag kan inte, jag bara går, ungefär som om jag gick i vatten som om nåt håller mig tillbaka..
    Jättevanlig dröm som kan tolkas väldigt olika, men det är extremt vanligt att man känner det som att man springer men inte kommer någonstans, att benen blir som om man går i lera osv.
  • Cheriie

Dela gärna med dig av en eller flera av tolkningarna om du har lust :)

• andeta