Subutex och gravid?
Jag har i hemlighet tagit substans i ca tio år. År 2013 lyckades jag sluta utan någon som helst hjälp. Jag ställde in mig psykiskt och jag visste att det skulle bli tufft men jag klarade det. Avtäningen var hemsk hemsk hemsk. Det värsta var det psykiska... man tror att man aldrig kommer att kunna må bra utan sub men efter Avtäningen avtagit och det gått 1-2 månader så blir man sig själv igen. Problemet är att jag efter sju månader började med sub igen. Nu har det snart gått två år sen jag började igen å ingen vet något denna gång heller. Jag har aldrig innan haft missbruks problem å sub tar jag som själv medicinering. En tablett räcker i 5-7 dagar. Nu är grejen det att jag vill ha barn och jobbar på det. Jag har lovat mig själv att den dagen jag blir gravid då kommer jag att lägga av helt å hållet och aldrig ta det igen. Om jag skulle bli gravid skulle jag bli så motiverad till att sluta. Jag skulle bli så lycklig så jag tror inte ens att jag skulle känna av Avtäningen så mycket.... jag ber till gud varje dag att jag ska bli gravid.. jag har inga barn. Och till dig (jag lyckades sluta) jätte starkt gjort. Jag gjorde själv exakt som dig.