• Vattenpistool

pergotime och pco, blandat.

Hej!

Det är så här, jag har miljontals frågor känns det som just nu.
    Jag och min pojkvän har länge velat försökt fått barn.

Jag känner för tillfället av många konstiga saker i min kropp just nu.

- illamående
    - hungerkänsla trots att jag precis ätit
    - ont i själva ryggen
    - ont på vardera sidan av naveln och nu hugger det också en del plus att
    jag har som små hugg ovanför "puppan"
    - har kräkts en dag (5ggr under samma dag) men ingen signal på magsjuk.
    - jag är gasig och känner mig uppblåst.
    - svider nästan som sura uppstötningar

det här kan förmodligen bara vara en magkatarr, men vad vet jag?
    jag och min pojkvän har sex väldigt ofta, men det har aldrig gett mig någon sån här värk eller konstiga symtom.

saken är den att jag vill hur som helst kunna bli gravid och jag undrar..

1. Vad krävs för att få pergotime utskrivet?
    2. Kan man bli gravid trots att man inte använder sig av pergotime när man har PCO? isf vad kan man göra för att kunna bli gravid?

SNÄLLA GE MIG TIPS.

• Svar på tråden pergotime och pco, blandat.
  • Treasures

Hejsan!

För det första, har du tagit ett gravtest för att se så du inte är gravid redan nu, låter ju lite misstänkt.

Som svar på dina frågor:

1. Vi anmälde oss till Barnlöhetsteamet i vårt landsting då jag inte fick nån mens alls på c:a 6 mån efter p-piller stopp. Jag fick då lämna en massa blodprover och sambon spermieprov och sedan fick vi komma dit för besök och veta resultaten och att vi skulle få prova med Pergotime. Nån gynundersökning gjordes aldrig då jag varit på sådan nån månad innan på vanliga KK.

2. Visst kan man bli gravid utan Pergotime då man har PCO! Hur ser din menscykel ut? Brukar du använda ÄL-tester? Är du överviktig? I så fall kan några kilos viktnedgång göra att ÄL kommer i gång som den ska. Har läst om endel som provat Rosenrot el Bidrottningsgele (naturläkemedel), på mig fungerade det dock inte...

Men om ni försökt länge och inte lyckats så är mitt tips att kontakta KK eller de som har hand om barnlöshet där du bor....då får ni rätt hjälp på en gång!

Lycka till

• Vattenpistool

Nej, har inte gjort det, har tänkt göra det på måndag :)
    Har inte haft möjlighet att komma till något apotek förrän då.
    Det märkliga är vad jag känner idag, är som att det är mens på gång, eftersom jag har som en slags mensvärk bak vid ryggen, och igår kom det som en liten sträng med blod.

Nu har jag vart vaken ett tag, och jag började dagen med ytterst lite illamående och nu värker det lite och jag har svidningar, plus att min mage mullrar en hel del.

Jag har väldigt oregelbunden mens, och jag är inte överviktig. Jag är ca 1.68 lång och väger ca 63, så jag antar att det är som det ska vara :)
    Jo, jag har också läst en del om det där med rosenrot och har tänkt pröva.
    Får se om det kanske lyckas på mig, om jag inte redan nu är gravid?
    Återstår att se.

Tack så mycket för svaren :)

• Treasures

Lycka till på måndag!
    När hade du mens sist? Din vikt är ju helt som den ska iaf....jag är inte heller överviktig.

Jag hade lite svagt rosa/bruna flytningar några dagar innan jag plussade och även c:a en vecka efter plusset och då i kombination med "mensvärk" i ryggslutet. Var säker på att det var missfall på G, men efter några dagar gick det över och sedan dess har allt rullat på.

• Vattenpistool

jag hade mens den 19 juni senast har jag kommit fram till.
    okej :)
    jag hoppas verkligen på något.
    det togs ett test på mig för 2 veckor sen, men det visade negativt.
    men det kanske var för tidigt för att synas?
    vill ändå testa mig igen utifall :)

• Treasures

Då är du alltså på dag 22 idag....kanske lite tidigt att testa nu redan, en normal cykel är ju kring 28 dagar och vi med PCO har ju ofta lite längre än så....

Men ta det säkra före det osäkra och testa iaf, då slipper du ju vara förvirrad över hur du mår iaf.

Svar på tråden pergotime och pco, blandat.