• 83an

Måste man pensla med ägg???

Skulle precis sätta igång och baka bullar.
    Har plockat fram allt och upptäcker i sista stund att jag inte har några ägg till penslingen hemma
    Ngn som vet om man kan ta ngt annat eller måste det vara ägg att pensla med?

• Svar på tråden Måste man pensla med ägg???
  • Dinturiel

Min mamma brukar pensla med mjølk eftersom hon inte kan æta ægg.

• Nie

Det klart man itne måste, men med äggets hjälp blir det en fin glaserad yta. Jag skulle nog bege mig till affären och köpa ägg om jag var du

• april

Du akn nog använda mjölk eller smör/olja det funkar också man tager vad man haver jag har bakat bullar på havremjölk och penslat med det det blev jätte bra och gott!

• Helena S

Mjölk o i nödfall vatten funkar också... men det blir inte lika glansig yta! Brukar själv köra med mjölk om jag inte har ägg hemma!

• 83an

Det är ju det som är problemet att jag inte orkar cykla till affären då jag är gravid i v 38.

Jag får nog pensla med mjölk eller vänta till sambon kommer hem med bilen
    Men det är ju så typiskt när man planerat att baka idag och alla grejer står framme.
    Jaja, det ordnar sig väl, tack för svaren iaf

• mina barn

Min sambo är bagare och de kör med sockervatten och ibland bara vatten på bullarna. Då blir de blanka och fina...

• lurv

Jag använder aldrig ägg eftersom min Kotte är allergisk mot det. Jag använder antingen sockervatten eller smält smör och penslar med.

Svar på tråden Måste man pensla med ägg???