• kaji78

piercing?

någon som har erfarenhet av piercing i bröstvårtor eller klitoris?

maken har börjat mumla om att jag borde ha det.

jag fattar att det gör ont att göra dem men sen...?

tar det lång tid att läka? blir man mer/mindre känlig? är de inte ivägen?

någon som vet?

• Svar på tråden piercing?
  • kaji78

Anonym (Har) skrev 2009-07-11 13:20:34 följande:

Vet inte om det finns någon som piercar klitoris öht . Risken att tappa känseln är på tok för stor för att man ska vilja testa . Däremot kan du riskfritt pierca klitoriskappan . Jag har själv en ring där men den gör varken från eller till när det gäller känseln och är inte det minsta i vägen (kan ju ev va ivägen om man väljer en otroligt stor ring/stav) . Gjorde inte särskilt ont heller . Det är mest bara en fin grej . Tror dom sa att det skulle ta 6 veckor att läka men det tog inte mer än ca 4 veckor på mig . Beror välpå vilket läkekött man har .
    jag har också en piercing i klitkappan, en stav med ring genom övre kulan. den läkte jättefort ca 2 veckor om jag minns rätt. tycker den gör rätt stor nytta vad gäller stimulans eftersom den undre kulan ligger direkt mot klitoris. dessutom kan den vara ivägen ibland om ringen ligger åt fel håll o skaver eller staven vrider sig. fast hade iofs inga problem med den innan jag bytte smycke. det jag har nu är snyggt men inte så bekvämt.

men frågan gällde som sagt klitta el bröstvårtor. vet att det inte är många som gör iaf i sverige men tror säkert maken lyckas hitta någon som gör den om han verkligen vill. tappa känseln i klitoris oroar jag mig inte direkt för, använder den knappt ändå för den är så känslig att det bar gör ont om jag försöker röra den men tänk om den blir ännu känsligare o det gör ont jämt, det vore ju inte så kul...detsamma gäller förresten bröstvårtorna, de är också så superkänsliga att de knappt går röra, tänk om de blir ännu känsligare o det alltid gör ont *ryser*
  • kaji78

Anonym (hade) skrev 2009-07-11 13:22:50 följande:

Jag har haft i bröstvårtan, tyckte att man blev mer känslig . Men den ville som aldrig läka helt så jag tog ut den.... Grymt sexigt iaf att ha en i bröstvårtan
    hur länge tog det innan du gav upp o tog ut den?

hur gör man med kläder under läktiden, man kan ju inte gärna gå naken på överkroppen.

gjorde det superont att göra den?
  • kaji78

Anonym (usch) skrev 2009-07-11 14:16:26 följande:

Jag hade haft svårt att få upp den om min sambo skaffade nått där nere eller i bröstvårtorna, mer avtändade saker får man leta efter.Men jag är inte pryd eller känslig på så sätt.....Förstår inte tjejer som vill se ut som en nåldyna eller en grafiti vägg......
    tja jag skulle ju föredra att slippa:)

men om nu maken vill så är det inte mycket att diskutera.

jag kan förhoppnigsvis vänja mig. den piercing jag har idag ville jag verkligen INTE ha men numera trivs jag ju med den o tycker det ser bra ut så det kanske går.
  • kaji78
    Niccita skrev 2009-07-11 14:32:24 följande:
    Jag har en vertical hood och en i bröstvårtan.Upplever ingen som helst mer känslighet, och inte heller "hjälper" de något under sex.Kappan går snabbt att läka (ca 6v) och bröstvårtan LÅÅÅNG tid! Tror det tog över ett år innan min var helt okej.Ang smärta. Jag föder hellre ett till barn än piercar mig i kappan igen, det gjorde extremt ont!Bröstvårtan gjorde med ont, men inte lika mycket som kappan.
    hmm, det låter ju iofs bra att det inte gör lika ont att pierca bröstvårtan som klitkappan, kappan tyckte jag ju knappt gjorde ont alls...eller det gjorde ju ont men gick så fort att det inte hade någon betydelse...bara AJ!!!...och sen klart...föda barn gör inte lika tväront men håller ju på miljoner gånger längre.

bröstvårtan...gör det ont under läktiden också, hela tiden, bara om man rör vid den o hur gör man med kläder, går det ens ha BH på sig?
  • kaji78
    Niccita skrev 2009-07-11 14:43:27 följande:
    Det är nog bara jag som fjollat till mig på senare dar och blivit nålrädd Det gör ont under läktiden med. Ömmar rätt bra de första månaderna.Man kan ha BH, det hjälper på smärtan då det är stabilt och kläder och så inte gnids mot piercingen.Det gör rent ut sagt skitont om man fastnar med kläder eller komma emot den den första tiden.Minns att den kunde börja blöda lite då och då med..
    fan också

nålrädd har jag alltid varit men det går ju titta bort.

men jag tyckte ju tom att det var läskigt att tvätta min piercing i klitkappan under läktiden. och det tog ändå bara ca 2 veckor. flera månader...uuuhuuu, blir ju alldeles rädd ju:(
  • kaji78
    Knastroll82 skrev 2009-07-11 14:55:22 följande:
    Vänta nu...Förstår jag dig rätt nu:Du ska göra ett ingrepp på din kropp som du själv INTE vill, bara för att din karl vill att du ska ha det?Skulle du operera brösten också om han ville det? Plastikoperera muffen? Tatuera hans namn i pannan?Man ska aldrig göra saker som man inte måste om man inte själv vill!
    det där beror på vilken sorts relation man har. i vår relation är det otänkbart att jag vägrar göra något som maken vill.
  • kaji78
    Niccita skrev 2009-07-11 19:14:38 följande:
    Om du gör den kommer det att gå finfint, jag tejpade på en bomulspad över den den första tiden, då slapp man riskera att den fastnade eller att kläder gnuggades mot den. Är man försiktig så läker den ju snabbare
    tack för tips o uppmuntran:)
  • kaji78
    Anonym skrev 2009-07-11 19:23:46 följande:
    Jag har haft i både bröstvårtan och klitoriskappan. Båda gjorde ont men bröstvårtan var mycket värre. Allt var positivt med den i kappan men jag kan inte säga samma om den andra. Bröstvårtan gjorde jätte ont, efter 6 månader hade den fortfarande inte läkt så vid sex eller annat gäller det att inte komma när för då blir det grymt mycket värre. Piercingen var helt underbar att titta på. Men man kunde tyvärr aldrig göra annat än att titta på den. En piercing mår inte bra av tryck under läktiden heller så att ligga hur man vill t.ex. på mage var för mig omöjligt. Det slutade med att jag tog ur den efter två år då det bara varit problem och den började växa ut. Jag är glad att det gick amma sen men jag kan fortfarande, 5 r senare, trycka ur var ur bröstvårtan. Så om han tycker du ska ha en sån borde han verkligen vara medveten om riskerna och vilket helvete det KAN vara.För endel fungerar denna piercingen utmärkt men jag skulle aldrig rekomendera någon att göra den. Möjligt om man vill riskera att ge personen ett helvete under minst ca 6 mån.
    tack för att du tog dig tid att svara

uuuhuu...*ryser* vill inte alls, det du beskriver är exakt det som oroar mig mest. iofs kanske man kan ge det en chans, funkar det inte lär ju maken låta mig plocka bort dem och då borde det väl läka rätt fort? hur ser det förresten ut sen, blir det fula märken eller?
  • kaji78

Anonym (nåldynan) skrev 2009-07-11 19:32:21 följande:

Jag har haft i bröstvårta och har i klitoriskappan nu. Jag tyckte att naveln gjorde ondare än båda dom två. Men klart att de känns.läkningen av kappan gick väldigt fort! de är underliv och tunga som har de bästa läkningsköttet. Tycke absolut att du ska göra dom! jag ångrar de inte en sekund! Fick ta bort den jag hade i börstvårtan pga infektion, jag orkade inte hålla på och göra rent.. de ångrar jag idag! Jag är mer känslig i klitoris nu, hade svårt för orgasm innan de har jag inte längre! lycka till!
    fast i klitkappan är jag ju redan piercad och trivs med det. frågan gällde själva klitoris...vad gäller bröstvårta verkar det knepigare *suckar*
  • kaji78
    Hontass skrev 2009-07-11 20:35:53 följande:
    Jag har både tuttar och klitoris.Klitoris gjorde ont men inte så farligt, läkte på ett par dagar och ger mig ganska bra med stimulans "ring" Problemet i början var bara att jag inte kunde cykla utan att få orgasm på cykelbanan, det lade sig dock efter några veckor Brösten där i mot gör jag aldrig om för fy f*n vad ont det gjorde att göra dom. Lik förbannat så gjorde jag det andra bröstet efter att ha vrålat sönder halsen när jag gjorde den första.Men har blivit lagom känslig med dom i och stimulans av bröstvårtorna är mer njutbar nu än innan. Tyvärr fick jag ta ur dom ur brösten här om dagen eftersom jag är i vecka 28 och tuttarna sväller som meloner och stavarna skavde.Hoppas på att kunna sätta i dom snart igen för att de inte ska växa igen.Vill inte vara utan dom.
    har du alltså i klitoris? verkar vara många som säger att de har det men menar kappan.

få orgasm när man cyklar verkar ju rätt trevligt, får se till att köpa cykel:)

brösten...tja ont att göra kan jag nog stå ut med men det är sen som oroar mig men om/när det väl läker kan det tydligen bli bra iaf för vissa.
  • kaji78
    Limus skrev 2009-07-11 22:55:01 följande:
    Har i kappan, läkte otroligt fort och den är väldigt trevlig att ha. Det finns ju både ring och stav du kan sätta i, det är upp till dig själv. Det känns ju att pierca sig, men det är inte farligt alls. Lycka till!
    har redan en i kappan, var inte det jag frågade om men tack ändå:)
  • kaji78

Anonym (Hmm) skrev 2009-07-11 22:59:56 följande:

Smärtan är inte mycker att oroa sig över, går fort att göra dem. Sedan läker det väldigt fort (iaf för mig i klitoris) medan det kan ta längre tid i bröstvårtan. Man blir lite extra känslig, ångrar inte alls att jag gjort det!Det som däremot oroar mig är citatet här ovanför. Trivs du verkligen i relationen när ni har det sådär? För mig känns det som ett fängelse, skulle aldrig acceptera att min kille skulle bestämma vad jag får eller inte får göra. Hemskt anser jag.
    orora dig inte för det, skulle aldrig någonsin vilja ha en relation som inte fungerar så. visste innan hur vi skulle ha det, gjorde ett medvetet val och har aldrig någonsin ångrat mig:)
  • kaji78

Anonym (Hmm) skrev 2009-07-11 23:02:59 följande:

Men kan ändå tycka det är lite extremt att göra ändringar på sin kropp som man inte vill eftersom mannen vill det, men om du trivs med det så...
    det är ju trots allt bara två pyttesmå hål även om jag är lite fobisk just när det gäller sådant så är det ju egentligen obetydtligt, större är att ge honom rätten att bestämma om/vad jag ska jobba med, om/hur mitt sociala liv ska se ut, om/när vi ska ha barn osv.
  • kaji78

Anonym (hade) skrev 2009-07-11 23:58:37 följande:

Jag hade den nog 2 år innan jag gav upp. den likson bara fassnade i bhn. skötte den efter konstens alla regler men de gick inte.Tycker inte att det gjorde ont alls
    ok, fattar jag rätt nu. du hade den i två år, den läkte aldrig riktigt men du hade inte särskilt ont av den under tiden ändå?
  • kaji78
    Niccita skrev 2009-07-12 12:10:27 följande:
    Du vet att det är YTTERST få som är passande till en klitorispiercing va? (tattoo.about.com/cs/beginners/a/blclitoris.ht...)Han kan inte tänka sig en triangle istället? (tattoo.about.com/cs/beginners/a/bltriangle.ht...) Fast iofs, inte alla passar till den heller..
    hur vet man om man passar i det då?

kort beskrivning, snälla...

kommer inte åt länkarna pga någon barn/säkerhetsspärr

triangel vill jag inte ha, har fått för mig att det gör ont o tycker inte det är så snyggt, maken har aldrig nämnt det o jag tänker inte precis föreslå det:)
  • kaji78
    Hontass skrev 2009-07-12 12:16:43 följande:
    Nej jag har inte i kappan! Den sitter rätt igenom klitoris och läkte väldigt snabbt!Tuttarna tog ju längre tid att läkas och fick gå utan bh i början. Men när de väl läkt är de suveräna
    låter ju lovande:)

tack för svar
  • kaji78
    Niccita skrev 2009-07-12 12:21:14 följande:
    Jag kopierar in det :)"This is a VERY rare piercing, and it is serious business. It should be attempted only by a highly experienced master. The vast majority of women who request them actually want a clitoral hood piercing. Of the women who request an actual clitoris piercing, and know what they are asking, approximately 90-95% are not suitably built. Absoulutely vital in clitoris piercing is to pierce ONLY women with the ideal anatomy. This is not an area to take chances.Most women posses a clitoris that is too small to withstand a piercing. Of those who are large enough, most women have hood tissue that fits too tightly or heavily over the clitoris. The clitoris in question must be large and easily exposed to be safe to pierce and to heal.Even for a well developed clitoris,16 gauge jewelry is the most common starting size. If the clitoris itself isn?t able to be clamped, either from being too small, or from the process being too intense for the piercee, then she isn?t a good candidate.For those women who are built for it, a clitoris piercing is an intense experience. There is no doubt about an increase in sensation. There is also usually some development to the tissue, resulting in increased size on most women."Källa: www.ringsofdesire.com/femalegenital.html
    tack rara du, skulle inte tro att det funkar så bra på mig då, jag har helt klart inte de anotomiska förutsättningarna.
  • kaji78
    Niccita skrev 2009-07-12 12:27:10 följande:
    Då slapp du oroa dig för det då
    kanske...kanske inte

om maken väljer att få det gjort ändå så är jag isf mer orolig
  • kaji78
    Hontass skrev 2009-07-12 12:35:41 följande:
    Ja kör på och skaffa dig en cykel
    med tanke på Niccitas inlägg kan jag nog glömma det
Svar på tråden piercing?