• Anonym (Kanske gravid???)

När har ni testat negativt efter missfall?

Jag fick missfall för 5 veckor sen, var då i v 11.
    När jag var på kontroll några dagar senare var allt ute och slemhinnorna nästan normala.
    Då sa läkaren att jag inte behövde skrapas utan bara skulle ta ett gravtest efter tre veckor för att se så att det var negativt.

Och nu tog jag ett test efter nästan fem veckor (glömde testa efter tre...) , och det var positivt!
    Vet att HCG kan finnas kvar länge (på Clearblue står det upp till nio veckor) och därför undrar jag hur ni andra som har fått missfall haft det, som kanske varit duktigare och testat sig.
    Har snart testade du negativt efter missfallet? i Vilken vecka fick du missfall?

Jag trodde ju inte att det gick att bli gravid efter ett missfall innan man fått sin mens, men när jag läst lite trådar här så ser jag att rätt många blivit gravida direkt....!

• Svar på tråden När har ni testat negativt efter missfall?
  • grodanboll85

jag fick MF i november i fiol å testade neg. 1 vecka efter mitt MF så de är olika hur lång tid de tar för HCG att försvinna ur kroppen

Tack! Vilken vecka var du i då?

• Anonym

Hur har det gått? Verkar du vara gravid på nytt?

• Anonym

Jag testade negativt 4 dagar senare då hade jag slutat blöda med.

Tack för svaren!
    Jo, det visade sig att jag visst var gravid IGEN, direkt utan mens emellan.
    Men nu har jag fått missfall IGEN. Suck.
    Det blev konstaterat en ny graviditet på ett UL, men jag hann inte ens fatta det innan jag började blöda igen....så jag var mest förvånad och blev inte så lessen denna gång.

• truebelive

Jag fick MF i v 13+3.

Jag gjorde ett grav.test 1 1/2 vecka efter det och då var det negativt. Jag hade gjort en skrapning också då, på MF-dagen.

• monchichi76

Funderar samma sak som ts..

Det är 5v sedan jag fick mitt mf i v9.
    Jag tog ett grav.test för fyra dagar sedan som visade ett plus. Veckan innan startade en hel del symtom för mig som jag känt igen sen mina två tidigare graviditeter...molvärk i megen, ömmande bröst ,illamående..
    Idag tog jag ett nytt test...visar oxå plus,men kanske lite svagare.. Vet inte..

Tog ett hcg-prov i onsdags som jag ännu inte fått nåt svar på..
    Känns så ovisst att gå runt och inte veta om jag är gravid igen eller om jag har konstiga hormonrubbningar!

monchichi76 skrev 2009-07-20 09:25:25 följande:
    Funderar samma sak som ts.. Det är 5v sedan jag fick mitt mf i v9. Jag tog ett grav.test för fyra dagar sedan som visade ett plus. Veckan innan startade en hel del symtom för mig som jag känt igen sen mina två tidigare graviditeter...molvärk i megen, ömmande bröst ,illamående.. Idag tog jag ett nytt test...visar oxå plus,men kanske lite svagare.. Vet inte.. Tog ett hcg-prov i onsdags som jag ännu inte fått nåt svar på.. Känns så ovisst att gå runt och inte veta om jag är gravid igen eller om jag har konstiga hormonrubbningar!
    Visst är det jobbigt! Har du inte heller testat negativt efter missfallet?
    Jag gjorde ju inte det, glömde fast de sa till mig att ta efter tre veckor.
    Men jag var absolut gravid igen, de kollade på sjukhuset och såg en hinnsäck. Sen började jag blöda, och som sagt, missfall igen :(

Lycka till, hoppas det går bra för dej!
  • monchichi76

Anonym (Kanske gravid???) skrev 2009-07-20 20:00:41 följande:

Visst är det jobbigt! Har du inte heller testat negativt efter missfallet?Jag gjorde ju inte det, glömde fast de sa till mig att ta efter tre veckor.Men jag var absolut gravid igen, de kollade på sjukhuset och såg en hinnsäck. Sen började jag blöda, och som sagt, missfall igen :(Lycka till, hoppas det går bra för dej!
    Ledsen för ditt mf....vet hur det är..

Nää..har inte fått nåt - än. Testade efter 2v, fick då +. Skulle då efter 2v ta hcg-prov så jag tog inget mera test. När jag inte fick veta nåt svar på det så testade jag mig hemma igen..fortfarande + (efter 4½v). Och idag, 4 dagar efter fick jag + igen...kanske liiiite svagare än innan, så svårt att jämnföra.

Jag mår illa, har ömmande bröst, värk i magen.... Men vet inte hur jag ska tolka testet eftersom jag fortfarande har mini spottings sen mitt mf. Är jag gravid eller har jag hormonströningar!?
    Får väl testa om några dagar igen och se...
Svar på tråden När har ni testat negativt efter missfall?