• alvaereva

Vårat hem ser ut som fan :-(

TS:
    Det behöver inte kosta en hel massa!!
    Kolla mitt hem, jag har lagt ner typ nada pengar på det, faktiskt!
    Det är en salig blandning av loppisfynd, blocketfynd, traderagrejer, och saker jag tiggt till migeller fått i present av diverse släkt och vänner
    Alltid när jag eller min man fyller år så önskar vi oss saker till hemmet. Samma för min dotter, allt hon har i sitt rum har hon fått, ärvt eller så har jag köpt på loppis.
    Man kan måla om med billig färg från typ coop, istället för att kakla om kan man köpa billig kakeldekor (köpte till hela mitt kök på tradera för 200kr inkl frakt)

alvaereva.blogspot.com/2009/05/min-alskade-dotters-rum.html
    alvaereva.blogspot.com/2009/05/hemma.html
    alvaereva.blogspot.com/2009/02/jag-ar-barnledig-fram-tills-helgen.html

• alvaereva
    Anonym skrev 2009-07-11 21:25:02 följande:
    TS:Det behöver inte kosta en hel massa!!Kolla mitt hem, jag har lagt ner typ nada pengar på det, faktiskt! Det är en salig blandning av loppisfynd, blocketfynd, traderagrejer, och saker jag tiggt till migeller fått i present av diverse släkt och vänner Alltid när jag eller min man fyller år så önskar vi oss saker till hemmet. Samma för min dotter, allt hon har i sitt rum har hon fått, ärvt eller så har jag köpt på loppis. Man kan måla om med billig färg från typ coop, istället för att kakla om kan man köpa billig kakeldekor (köpte till hela mitt kök på tradera för 200kr inkl frakt)alvaereva.blogspot.com/2009/05/min-alskade-d
    o...alvaereva.blogspot.com/2009/05/hemma.htmlalvae
    reva.blogspot.com/2009/02/jag-ar-barnled... Ni har verkligen ett jätte vackert hem. Fasen ingen annans barn som målat på väggar eller? :-P haha!
    jorå hon har målat på väggen i köket på två ställen
    men vi har färg över så det är lätt fixat!
  • alvaereva
    Anonym skrev 2009-07-11 21:27:26 följande:
    Har en väninna som har ett jätte vackert hem! Hon har dessutom HELA garderoben full med kläder Sen har hon ny mobil, ny dyr kamera. Kylen full med mat Smink och dyra bra hudprodukter Reser och har kul VARENDA MÅNAD. En annan måste liksom välja: Ska man köpa en tröja eller en växt den här månaden.
    så har vi det också.
    ibland vill man bara gå och dö under en sten.
    men vi har tröttnat på att ha det så.
    i höst då smäller det. vi börjar plugga båda två.
    om SEX ÅR (hahah, låter som ett skämt) kan jag köpa flera växter och nya kläder varje månad. woho!
  • alvaereva
    Anonym skrev 2009-07-11 21:35:09 följande:
    Jag med skiitrist!! Vill ha ett jobb med 50 tusen per månad.. haha :-P Jag börjar också plugga den 17. Tänkte då jäklar ska vi ha nytt till hemmet + kläder etc. För då har vi 20 tusen i månaden den månaden, då vi får dubbla csn + bostadsbidrag + underhåll + barnbidrag.. Men sen så kom elen på 4000 årsavgift.. Så man barraaa ååååååååååååååååååååååååh! det blir bara vrre å värre
    du har tänkt på att stoppa undan pengar också hoppas jag, för i december får man ju inte lika mycket?! plus att i januari får man ofta vänta på pengarna också...
  • alvaereva
    Anonym skrev 2009-07-11 22:00:35 följande:
    Nej vi behölver inte stoppa undan. Under december har vi återigen 9000.
    fast det är ju bra med ett litet sparande. och att fördela sina kostnader över alla årets månader. så har man oftare råd med en blomma eller två och bättre koll på ekonomin..
  • alvaereva
    Anonym skrev 2009-07-11 22:08:17 följande:
    tyvärr kan vi inte spara. Då vi har skulder och nya räkningar som ska betalas som inte kunnat betalas ett par månader bakåt.
    då kanske det inte blir så mycket nya kläder och grejer ändå?
  • alvaereva
    Anonym skrev 2009-07-11 22:14:51 följande:
    Den första månaden hade vi tänkt köpa ny soffa å så.. Men nu kom elräkningen så nej.. Och det är den enda månaden de kommer funka att köpa något. eller skulle ha funkat!
    vad ska du plugga till?
  • alvaereva
    Anonym skrev 2009-07-11 22:17:32 följande:
    Socionom.. Och du?
    gymnasielärare. låter kul med socionom! antar att du blev jätteglad när du fick antagningsbeskedet
Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(