• Meli

Vårat hem ser ut som fan :-(

Ett tips är att ta bort onödiga saker som är fula. De gör ju allt bara fulare. Tex skulle jag tagit bort mattan om den är fläckig. Så slipper du den. Alla fula prydnandssaker, om ni har sådana.

Sen hade jag gått på loppis/kollat på blocket och hittat billiga saker, och sen målat dem. Personligen älskar jag gamla möbler som jag vitmålar. Det vita binder ihop det hela och så kostar det inte så mycket. Det gör jag egentligen för att jag föredrar det framför modernt, men det är ju ekonomiskt också

Vet inte hur mycket pengar ni har att handla nytt för. Kanske inget, kansek något....

Gardiner hade gjort det mycket finare, www.stoffochstil.se har billiga tyger. Ellos har billiga hemtextilier som lakan och handdukar, det piffar också upp. Försök att ha få saker, men att matcha de få saker som finns. Köp kanske några billiga växter som du ser till att sköta. Välskötta växter gör mer än man tror i ett rum.

Är det rent, som du säger, så har du mycket vunnet, jag tycker det är mycket värre när det är smutsigt.

Vad gäller kritor, har dem undanstoppade så inte barnen kan måla med dem var som helst.

• Meli

kinna

Eller så handlar man charmig på loppis och pysslar med det själv, om man gillar det.

I övrigt håller jag med, tror många många har krediter som de betalar av varje månad. Och det är ju inte något att rekommendera.

Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(