Inlägg från: Anonym (kinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kinna)

Vårat hem ser ut som fan :-(

Hur många är ni i familjen? Har ni provat bostadsbidrag? Soc?

www.fyndsidan.se/start.php&hkat=3&pid=0&kid=0

här skänkes en hel del saker.

• Anonym (kinna)
    Anonym skrev 2009-07-11 20:44:23 följande:
    Anonym (kinna) skrev 2009-07-11 20:43:27 följande:Hur många är ni i familjen? Har ni provat bostadsbidrag? Soc?www.fyndsidan.se/start.php&hkat=3 &pi...här skänkes en hel del saker. Vi är två. Vi har bostadsbidrag på 2500. Sammanlagt med allt 9000
    Soc norm för två ligger på runt 10 000 mer eller mindre beroende på hyra. Kanske ni kan får någon tusenlapp därifrån? Eller har ni redan kollat?
  • Anonym (kinna)
    Anonym skrev 2009-07-11 20:47:19 följande:
    Anonym (kinna) skrev 2009-07-11 20:45:35 följande: Nej har inte kollat!
    Men då gör ni det.
  • Anonym (kinna)

Fast Ts och hennes sambo ligger inte såå mycket under normen för två personer. Har själv levt på existentsminimum med sambon förr och det gick bra, vi hade inte så hög hyra som Ts.

• Anonym (kinna)
    ma och pa till en ängel skrev 2009-07-11 20:52:23 följande:
    Fast de har ju barn?
    Det missade jag. Slarvigt av mig. Ja men dåså, då ska de ha lite till.
  • Anonym (kinna)

Jaha,så du är ensamstående med ett barn? Då ligger normen för er runt det du har ut TS. Du får hitta billigare boende tror jag.

• Anonym (kinna)

Hm ja, jag vet inte men jag har svårt att tro att soc skulle aceptera den hyran ni har i dagsläget om ni får bidrag i alla fall.

• Anonym (kinna)
    Anonym skrev 2009-07-11 23:11:03 följande:
    Anonym (kinna) skrev 2009-07-11 23:06:08 följande: ska inte söka bidrag av soc.
    Nehej, men då så. Vet inte riktigt vad du klagar på då? Det finns ju lösningar men de verkar inte duga.
  • Anonym (kinna)

Jag är ganska säker på att många som rustar och köper nytt hela tiden till sitt hus INTE har råd utan tar lån. Har sett många sådana fall.

Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(