Inlägg från: Anonym (blocket är bra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blocket är bra)

Vårat hem ser ut som fan :-(

Har du bett soc om hjälp? Sök bidrag till uppehälle, mat kläder barnvagn bilstol.. ja allt du kan behöva, ställ undan de mesta i ett förråd eller nåt så kommer du definitivt få hjälp. (har man inga möbler gör ju dom hembesök..så gamla slitna möbler mår ingen bra av så de är vad jag skulle göra.. min sambo kastade ut mig och allt jag hade i min nya lägenhet var en 20 år gammal madrass från mamma.. samt en pinnstol. Fick ca8 000 kr till möbler och barnvagn lite sänglinnen, inte så mycket, men jag lyckades köpa en fin hörnsoffa för 700 på blocket o fick ett glasbord på köpet, samt en begagnad bokhylla från ikea för 500. matbord och 6 stolar för 450. Blocket är bra när man är fattig, finns ju billigare alternativ än de jag har tillomed.. man får ta lite i taget.. nu har jag en bra inkomst och efter ca 4 år har jag äntligen på vägen till så jag vill ha det hemma. Du kan gott utnyttja soc, det ärdet vi betalar skatt till och då ska alla människor som verkligen behöver det utnyttja det. Även om det är jobbigt gå på soc. Men det behöver inte bli för alltid.

Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(