• Anonym

mini piller och mens?

Hej!

Har just börjat med mini piller. (Jag ammar så därav mini piller).

Jag undrar hur det har varit för er som ätit det, om ni fått någon sk mens? Man ska ju inte göra något uppehåll mellan kartorna. Min barnmorska sa att man ev kan få någon blödning i slutet av kartan. Hur har det varit för er?

• Svar på tråden mini piller och mens?
  • Anonym

Jag äter minipiller nu och jag har fått "mens" en gång i månaden fram till förra månaden. Då slutade "mensen" att komma helt. Så nu har jag haft två "mensfria" månader...

Vad för minipiller äter du?

• Anonym

Jag äter Exlutena. När kom din mens? direkt efter sista tabletten ur kartan? Kan det vara så att man får mensfria månader också utan blivit gravid?

• Anonym

Nej, min mens kom mitt i. Min BM sa att man kan få regelbunden mens av dem jag äter, eller att mensen försvinner helt, såsom den gjort för mig...

• Anonym

Jag åt Cerazette (också minipiller) i drygt ett år och hade aldrig mens under den tiden. Det var helt normalt sa bm, en del får rikligare mens, en del får mindre eller ingen alls. När jag slutade med pillrena kom mensen tillbaka en gång, 25 dagar efter sista pillret och sen ingen mer mens men nu pga graviditet.

• discodivan

jag började med exlutena efter förlossnigen och fick min första mens förra månaden, när bebis var 1 år

Svar på tråden mini piller och mens?