Inlägg från: lady in red |Visa alla inlägg
  • lady in red

Igångsättning, ni som vet - se hit!

Håller inte med om att en igångsättning är bättre för sin förlossningsrädsla.

Jag var också väldigt rädd,mest för hur jag skulle klara smärtan. Man vet ju bara att ont kommer det definitivt göra!!
    Jag gick på aurorasamtal hos en bm 2 ggr,hon var så himla go och förstående.
    Rädslan försvann mer och mer,men nu blev jag igångsatt iaf 2 veckor innan bf(Pga av förstorat njurbäcken).

Nu gick min förlossning som ett maraton,på ca 5 timmar.Men det är inget jag kan rekomendera andra,för snacka om att inte ha kontroll. Hade max 30 sek mellan varje värk i 4 timmar..och det var intensivt och plågsamt!!Fick ju aldrig andas emellan.
    Denna gång hoppas jag slippa igångsättning och få på vanligt vis istället. Vill bara säga att tänk efter innan ni önskar igångsättning(om de inte är av medicinska själ),de är inte en lättare förlossning!!

• lady in red

Till SchumiFerrari!!

Jag vill bara dela med mig av mina erfarenheter av en igångsättning. Vill bara säga att det inte ibland är den enklaste/lättaste vägen. Vad är det för fel med det? Frågar man en fråga så vill man väl veta både positivt o negativt eller har jag fel?

Svar på tråden Igångsättning, ni som vet - se hit!