• Anonym

Kvälls ångest

Finns det fler som får nästan panik känslor endast på kvällen?

Jag har mått dåligt varenda kväll i ett par veckor nu, känner mig instängd och olustig. Allt som oroar mig komme över mig på samma gång och jag blir odräglig att vara med.

Jag känner inte igen mig själv längre.

• Svar på tråden Kvälls ångest
  • Anonym (panik)

Jag hade så förut. Led av panikångest som alltid kom krypandes när det började bli kväll..

• Zenit72

Hej!

Ja, tyvärr var det likadant för mig förut. Det är när allt lugnar sig och tankarna inte störs av omgivningen som det snurrar i gång i huvudet.

Försök att analysera dina känslor inför de tankar som dyker upp och fråga dig varför en viss tanke ger en viss känsla. Är det en rationell känsla? Är den befogad eller är det oro inför något som får den att dyka upp?

Ångesten har en tendens att bli självunderhållande. Om du oroar dig för att bli orolig, så späder du bara på den.

Skriv ner det som oroar dig och ta itu med en sak i taget. Då blir det hanterbart.

• Anonym (.....)

Jag var också sådan förr. Höll på flera år och kvällen/nätterna var värst. Mörkret och tystnaden gjorde mig olustig. Nu mer har jag lärt mig hantera det och har inga problem.

Svar på tråden Kvälls ångest