• MissNiss

Vagga eller spjälsäng??

Hade eran lilla bebis vagga först eller själsäng direkt??

Ni som haft vagga-när bytte ni till spjälsäng/annan säng??

Hur länge sov barnet/barnen i spjälsäng??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-12 07:41
    Vi har en vagga som min mans pappa gjort och som använts till alla barn i familjen...
    Men dom sover ju inte så länge i den...funderar på att köpa spjälsäng på en gång...

• Svar på tråden Vagga eller spjälsäng??
  • spacebeare

vi fick en vagga av svärisarna annars hade jag inte brytt mig, denna var liten så vi hade den i 6v?
    sen sov tjejen i spjälis till hon var drygt 1år sen var det bara att byta för hon klättra ur den. har bekanta som haft spjälsäng förbi 2år däremot

• MissLillan

vi hade vagga först. men det var bara för att det var en gammelmorfar som gjort den. jätte fin. men hade inte köpt en ny. vi bytte till spjälsäng vid 3-4 mån då han började röra sig lite mer i vaggan. antar att det är olika hur länge de sover i spjälsäng men tills de är 1,5- 2 år kanske.

• Bondfia

Vi har en STOR vagga, som mina sovit länge i, gillar inte bur till barn...
    Den är säkert 50 x 100 cm, senaste gossen sov i den tills han fyllt tre.

Nu väntar vi tvillingar, och har därför fixat spjälsängar till senare, då de inte får plats i vaggan. Vi tänker ändå använda den först, det är SÅ mysigt! Känns som en billig livförsäkring, med spjälsäng sedan, om den ene sover när man t.ex tar upp och byter på nästa. Skulle babyn vakna under tiden, vet jag var den är i alla fall.

• ZamZam

Våra barn har sovit i vagga tills de varit ca tre månader. Vaggans innermått är 40x70 cm och den är arvegods, hade inte köpt en själv.

• Kinya

Vi kommer ha en vagga först men bara för att det är min gamla vagga och jag tycker att den är så fin! Sen får vi se men jag antar att det blir spjälsäng när barnet växt ur vaggan.

Svar på tråden Vagga eller spjälsäng??