Inlägg från: ÄngelnDennis |Visa alla inlägg
  • ÄngelnDennis

Ni som fött barn för tidigt?

Kände på mig 2 dagar innan att det var nått. Hade oregelbundna sammandragningar. Var till aourabarnmorska dagen innan och bm och sa tydligt att jag känner mig som en tickande bomb.

Mycket riktigt så på morgnen i vecka 33+0 vaknade jag och skulle gå på toa. Kissade och torkade mej, kom blod på papperet. Åkte in och det blev snitt bara några timmar senare.

• ÄngelnDennis
    Malin Hultman skrev 2009-07-12 20:03:02 följande:
    Oki..Jag har haft den tanken hela min graviditet (är i vecka 30)..Och fick nu reda på att min lille son har vänt sig och jag känner hur han ligger så hela tiden.Och ibland känns det som magen darrar..att nån borrar i magen?!Och rör jag mig så kan jag ibland känna hur han trycker ner och det känns som han ska komma ut på golvet,trots att man vet att det inte går till så.(har en dotter innan)Men känner mig lite ängslig..Har även svår foglossning . Kram kram
    Lilla Seb låg också neråt HELA tiden! Alla UL och alla bm besök. Jag har gått på många av varje pga av att vi förlorade första sonen. Där av det vart snitt också med Seb.

Men att han låg neråt hela tiden har inte med att jag började blöda att göra.
  • ÄngelnDennis
    Malin Hultman skrev 2009-07-13 15:32:24 följande:
    Oj..Beklagar verkligen för din första son!!Hur mår lilla Seb idag?Mådde han bra när han kom ut? Kram
    Han mådde utmärkt! Bara efter 1 dag andades han själv utan CPAP.
    Vi hade fått åkt hem tidigare om bara amingen hade börja funkat. Men dem kom på 2 dagar innna vi vart utskriven att han sög fel.. Inge hemvård!

Dem var imponerad av honom med tanke på hur tidigt född han var. Han behövde inte sola osv.
Svar på tråden Ni som fött barn för tidigt?