Inlägg från: Malin Hultman |Visa alla inlägg
  • Malin Hultman

Ni som fött barn för tidigt?

Undrar om ni kände på er nåt eller märkte nåt eller kom det bara?Vad hände gick vattnet eller fick ni värkar?Berätta gärna om ni vill..

• Svar på tråden Ni som fött barn för tidigt?
  • Malin Hultman
    ÄngelnDennis skrev 2009-07-12 15:21:02 följande:
    Kände på mig 2 dagar innan att det var nått. Hade oregelbundna sammandragningar. Var till aourabarnmorska dagen innan och bm och sa tydligt att jag känner mig som en tickande bomb. Mycket riktigt så på morgnen i vecka 33+0 vaknade jag och skulle gå på toa. Kissade och torkade mej, kom blod på papperet. Åkte in och det blev snitt bara några timmar senare.
    Oki..Jag har haft den tanken hela min graviditet (är i vecka 30)..Och fick nu reda på att min lille son har vänt sig och jag känner hur han ligger så hela tiden.Och ibland känns det som magen darrar..att nån borrar i magen?!Och rör jag mig så kan jag ibland känna hur han trycker ner och det känns som han ska komma ut på golvet,trots att man vet att det inte går till så.(har en dotter innan)Men känner mig lite ängslig..Har även svår foglossning .
    Kram kram
  • Malin Hultman
    ÄngelnDennis skrev 2009-07-12 21:02:10 följande:
    Lilla Seb låg också neråt HELA tiden! Alla UL och alla bm besök. Jag har gått på många av varje pga av att vi förlorade första sonen. Där av det vart snitt också med Seb.Men att han låg neråt hela tiden har inte med att jag började blöda att göra.
    Oj..Beklagar verkligen för din första son!!Hur mår lilla Seb idag?Mådde han bra när han kom ut?
    Kram
  • Malin Hultman
    hockeygirl skrev 2009-07-13 17:36:08 följande:
    Malin Hultman skrev 2009-07-12 20:03:02 följande:
    Hej !Jag kände precis som du fast i vecka 27-29 och sedan slutade det för läkaren sade att det var foglossning men tydligne kan det vara värkar (vill inte skrämma dig men be om ett extra utlåtande om detta).Sedan lugnade det ned sig över en natt allt bara försvann och sedan i vecka 32+4 kom lill killen med raket fart vattnet gick och jag kände ingenting förens det var dags att krysta . det hela var över på 2,5 timme.så känner du dig osäker eller orolig så kontakta förlossnignen och deras läkare :)lycka till hoppas allt går bra :)
    Oki.Så foglossningens smärta kan ibland vara värkar?Ska till BM imorrn och göra glukos test.Funderar på att be henne kolla med UL hur långt ner han ligger,trots att jag ska på UL nästa vecka..Känner mig så orolig.För minsta lilla "överbelastning"så trycker han ner..Känns som min omgivning tycker jag överdriver..men dem känner inte hur det känns ju.Därför jag vill vara på den säkra sidan känner jag..är allt lungt så vet jag ju det då.
    Kram
  • Malin Hultman
    abbelinda skrev 2009-07-14 23:15:02 följande:
    Min dotter kom v 34+2. Hade inte känt några rörelser på hela dagen o reagerade på det eftersom hon alltid rört sig mycket. Plus att jag tyckte att det sipprade lite vatten men var dock osäker på om det var flytningar (som man kan ha ganska rikligt av mot slutet För övrigt hade jag bara en känsla av att nåt var på gång. Så jag sa till min sambo att jag ville åka in o ta en CTGkurva. Och det gjorde vi. Dom tog först en kurva o sen ett UL, men hon ville fortfarande inte röra sig.Då sa dom till mig att komma in om en timme igen så skulle dom kolla om hon vaknat till. Då gjorde dom samma sak igen o när jag låg där med bandet runt magen så stod det klart för mig att vattnet gått. För nu forsade det!Efter en gynundersökning konstaterade dom att så var fallet så jag fick ett rum. Ringde min sambo o sa att han måste lämna sonen hos mormor o hämta mina saker och sekunden han kom innanför dörren satte första värken igång.46 minuter senare var min lilla docka född! Hon vägde 2695 o var 48 lång.Enligt min erfarenhet så anser jag att man alltid ska lita på sin mammakänsla Känns det konstigt så e det nog så med..
    Tackar så mycket.Ska komma ihåg det!Kram
Svar på tråden Ni som fött barn för tidigt?