• Mirakel händer

Min sommarmamma är DÖD!

Fick veta för ca 2 & ½ vecka sedan att min sommarmamma var svårt sjuk ochde inte visste om hon skulle klara sig. Det fick jag veta via hennes älsta barnbarn.

När vi var på semester så var vi nära där de bor. Så i torsdagskväll denna vecka åkte vi in till grannen som berättade att nu är det nära, min sommarmamma kommer dö när som helst. De övertalade mig nästan att jag skulle åka och säga farväl. Men jag var inte 100 om jag skulle göra det.

Men hennes barnbarn har messat mig sedan i torsdag och försökt övertala mig att jag ska åka till "mamma". Just nu har jag fått 181 sms och jag har skickat 163 sms till henne. Tack vare henne så tog jag steget till att åka dit.

Så på hemresedagen (fredags) från semestern åkte vi in till min sommarpappa först. Å, fikade och han berättade att "mamma" är så dålig att det inte är mening med att åka dit. Men jag ville det ändå. Messade deras barnbarn och berättade vad hennes morfar sa.

Kl 14.50 på fredagen klev jag in i henne rum på boendet. Det var jätte jobbigt att se henne ligga där. Jag gick fram och sa vem jag var. Hon stönade lite och tog min hand och kläme hårt. Sen släppte hon den inte. Hon sov och andades oregelbunet. Men hon visste att jag var är. Personalen sa att hon har fårgat efter "lilla flickan" flera gånger idag. Då sa jag att hon kallde mig det som barn. Då sa de nu är hon nöjd nu tar det inte lång tid innan hon går bort.

Kl 15.20 igår fick ett sms av barnbarnet. Hon skrev att mormor hade dött idag 14.50 exakt 24 timmar efter att jag hade varit där.
    Så skönt att jag har hunnit säga adjö till min underbara sommarmamma som har varit i mitt liv sedan sommaren 1977, då var jag bara 3 år. Iag är jag 35 år och är lycklig lottad att ha haft en sådan underbarn sommarmamma som har stöttat mit i vått och tort.

Men nu gråter jag bara och känner saknad. Min "mamma" är borta. Jag älskar henne av hela mitt hjärta. Nu finns mina tankar hos min sommarpappa och sommarsyster med familj. De har gudtjänst nu som startade kl 10, för att ta ett farväl av henne.

Vet inte vad jag vill med detta inlägg men jag är tvungen att skriva av mig lite.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-12 10:31
    Vi vet ej varför hon vart så sjuk... det är ingen som vet. Det började för ca 4 år sedan med att hon fick massa vätska i huvudet och det tömdes och en Shunt opererades in i hennes huvud, men det hjälpte inte så bra. För det fortsattes att samlas vätska. Till slut vart så illa så hon fick en stroke i maj iår.
    Min sommarmamma skulle ha blivit 77 år i november detta år.
  • Svar på tråden Min sommarmamma är DÖD!
  • Anonym (Anna)

Jag beglagar sorgen, jag vet hur jobbigt allt känns. Kram

• Mirakel händer
    Anonym (Anna) skrev 2009-07-12 18:45:34 följande:
    Jag beglagar sorgen, jag vet hur jobbigt allt känns. Kram
    Tack.. det känns jätte jobbigt... tårarna slutar inte att komma.
  • bubblan73

Jag beklagar verkligen! Jag vet hur det är att fölora någon nära, pappa dog för 2½ år sedan på tredje advent. Gråt du. Jag gråter fortfarande emellanåt när jag tänker på honom och det stora hålet han har lämnat i mitt hjärta och själ.....

stor kram från mig och Ingrid

• Mirakel händer
    bubblan73 skrev 2009-07-12 19:07:27 följande:
    Jag beklagar verkligen! Jag vet hur det är att fölora någon nära, pappa dog för 2½ år sedan på tredje advent. Gråt du. Jag gråter fortfarande emellanåt när jag tänker på honom och det stora hålet han har lämnat i mitt hjärta och själ..... stor kram från mig och Ingrid
    Tack vännen...

När jag orkar ska vi ta en fika igen... för det lär jag behöva.
Svar på tråden Min sommarmamma är DÖD!