2 hundar förgiftade inom en vecka.. men av VAD????
tisdags kväll åkte jag in med min goldentjej akut till djursjukhuset då hon under dagen blivit rejält slö, vägrade äta, blödde rikligt från tandköttet (inga synliga sår utan bara blödde) hade blodig avföring och det va lite löst och hon va väldigt konstig och det hängde brunaktigt tjockt slem från mungipan på henne...
Hon va inlagd 3 dagar.. de misstänkte väl råttgift men inte till 100%, men det finns ingen i vår närhet som har råttgift utlagt... vi har dock en liten skog bakom vårt hus, men det enda som ligger där inne som vi vet om är en gammal komposthög vi lagt dit.. vi har kollat där och hittar inget giftigt. Nu behandlas min tjeja med 16 tabletter om dagen... vetrimoxin (antibiotika) i 3 dagar till och 12 K-vitamintabletter om dagen i 14 dagar.
I går va min svägerska hemma med sin golden hos oss och i dag fick hon åka in med honom med exakt samma symptom. Dock va hans leverprover ganska dåliga.. Izas va bra. Veterinärerna är väldigt fundersamma och vi också.. Jag är livrädd om vad fasen de blir förgiftade av... Jag kommer ju aldrig mer våga ha henne ute hemma om man ska behöva vara livrädd.
Vad fasen kan det vara? har ni hört talas om dessa symptom??