• Anonym (lite orolig bara)

Ont och blöder efter sex... Vad är det?

Jag hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig med att reda ut vad det här är, och om det kan vara något farligt.

De senaste månaderna har jag efter nästan varje gång jag och maken sexat fått rikigt ont i magen. Typ mensvärksont och det sitter i hela livmodern, vad det känns som. Har även upptäckt att jag blöder efter varje gång Färskt, rött blod och ganska ymnigt.
    Jag blir ju skiträdd och vi vågar inte riktigt ha sex längre. Vi har inte speciellt hårt sex, och jag är mig veterligen inte gravid.

Snälla, är det någon som vet vad detta beror på, om det är vanligt att det händer eller vad man kan göra så att det försvinner? Är det jag som är okunnig??

• Svar på tråden Ont och blöder efter sex... Vad är det?
  • Anonym

Hmm jag hade ont efter sex och blödde det visade sig vara urinvägsinflammation min syster har haft likadant vid flera tillfällen då hon ofta får rinvägsinf. kan det vara det du har?

• Anonym

Tillägger:

Fick antibiotika och efter det försvann det:)

• Rosa ros

Sök hjälp på gyn.mott.
    Jag blödde efter sex och det visade sig att jag hade förändringar på livmodertappen.
    Vill inte skrämma dig, kan ju vara något annaat också, men bättre att du söker och får reda på vad det är.
    Lycka till !

• Anonym

Hej

Vill inte inte var elak på något sätt men snälla ta kontakt med en gyn och be att få göra cellprov.
    För några år sedan så fick jag blödningar vid samlag och hade ont i min livmoder
    tog cellprover och det visade sig att jag hade cellförändringar, därefter så tog dom prover på min livmodertapp
    1 vecka efter det så fick ett samtal från sjukhuset
    - Du har cancer-
    Som tur var så har dom bara tagit bort min livmodershals .
    Men jag har haft ett helvete i flera år ständigt rädd att skiten ska komma tillbaks.
    Jag hoppas verkligen att det inte är något fel på dig, men jag tycker att du ska ta kontakt med en läkare för att göra cellprover.

Kram på dig

Anonym skrev 2009-07-12 23:05:00 följande:
    Hej Vill inte inte var elak på något sätt men snälla ta kontakt med en gyn och be att få göra cellprov. För några år sedan så fick jag blödningar vid samlag och hade ont i min livmoder tog cellprover och det visade sig att jag hade cellförändringar, därefter så tog dom prover på min livmodertapp 1 vecka efter det så fick ett samtal från sjukhuset - Du har cancer- Som tur var så har dom bara tagit bort min livmodershals . Men jag har haft ett helvete i flera år ständigt rädd att skiten ska komma tillbaks. Jag hoppas verkligen att det inte är något fel på dig, men jag tycker att du ska ta kontakt med en läkare för att göra cellprover. Kram på dig
    What?? Okej, hypokondriker som jag är har jag ju "fantiserat" ditåt, men trodde inte riktigt att det kunde vara så.

Tack för hjälpen och era svar, gyn-tid bokas imorrn Om jag kan stilla min oro tills dess. Vill ju verkligen att det ska vara något annat.
  • pio ny

Jag har haft liknande och då har det varit livmodertappen som varit inflammerad. Efter en antibiotikakur så har det blivit bra.
    Oroa dig nu inte i onödan

pio ny skrev 2009-07-12 23:33:46 följande:

Jag har haft liknande och då har det varit livmodertappen som varit inflammerad. Efter en antibiotikakur så har det blivit bra. Oroa dig nu inte i onödan
    Alla såna här svar lugnar mig lite kan jag ju säga Jag är lite späkare, _avskyr_ att gå till doktorn. Tror att jag inte ska bli tagen på allvar. =/
Svar på tråden Ont och blöder efter sex... Vad är det?