• CLT

Ni som läser till SSK i Trollhättan eller Borås!

Jag har blivit antagen till SSK utbildningen i Trollhättan o därav blev mitt tredjeval Borås struket. (Förstaval GBG men står som reserv). Nu fick jag väldans beslutångest om vilken högskola som blir bäst för mig...Jag bor i Lerum och kommer pendla med bil, Borås är kortast avstånd men jag har sambons släkt i Trollhättan (övernattningsmöjligheter mm). Så vitt jag vet kan man ändra val-ordning men hur funkar det? Hamnar man i ny urvalsgrupp i Borås och står kvar i Trollhättan som reserv?
    Vilken högskola är "bäst"?

Dessutom kommer alla andra praktiska frågor upp...
    Hur många föreläsningar/vecka är det ca? Vilka tider ca?
    Hur ser en dag ut?
    Har 2 småbarn o en sambo som jobbar oregelbundet...Fixar vi detta?

Vill veta så mycke som möjligt!!
    Berätta snälla!!

• Svar på tråden Ni som läser till SSK i Trollhättan eller Borås!
  • Norpan81

Hej... Jag läser till ssk i trollhättan, ska börja termin 3 till hösten

Jag trivs jättebra, första terminen var ganska tuff, det är mycket nytt, många nya personer och så har man ju kanske inte pluggat på några år.

Oftast är det 3-4 dagar i veckan man behöver åka dit, ibland färre, jag pendlar från GBG och det fungerar jättebra. Har också två barn och en make som jobbar kontorstider
    Mitt tips är att göra det man ska när man ska, dvs plugga när man är i skolan eller har tid för egna sudier. Det tar en stund, men man kommer in i studietekniken ganska fort. Lycka till!

Svar på tråden Ni som läser till SSK i Trollhättan eller Borås!