• tomcar1

Nyaste Cystisk Fibros och Primär Ciliär Dyskinesi-tråden !

Hej !
    Nu har jag förnyat tråden för oss som har anknytning till sjukdomarna CF eller PCD. Hit är alla välkomna: anhöriga, cf/pcd-sjuka själva, vänner, nyfikna eller släktingar. Ställ dina frågor och funderingar här, vi är många som har erfarenhet och svarar så gott vi kan : )

Vill du veta mer gå gärna in på riksförbundets hemsida: www.rfcf.se

Min egen cf-sida: www.freewebs.com/cystiskfibros

/Carola, vuxen med CF

• Svar på tråden Nyaste Cystisk Fibros och Primär Ciliär Dyskinesi-tråden !
  • EsMamma

Sätter en liten tass här

• tomcar1

Esmamma...välkommen : )

• Näver

Hej alla, hoppas ni har det bra i detta "underbara" väder.
    Här hos oss i Värmland REGNAR det nästan hela tiden. Som bäddat för förkylningar på Mattias. HAn nyser o nyser o nyser, nu väntar vi bara på hostan

//Helena

• tomcar1

JeLoMa...bara att vänta och se då. Inget vidare, men tyvärr frodas våra bakterier även i värmen och kylan. Växlingar är inte bra : (
    Här är sol idag, var en vecka sedan sist tror jag
    /Carola

• Alicia cf mamma

Hej..nu är ja tillbaka..
    Vi har haft det oerhört jobbigt..men är påväg uppåt. Berättar när jag har mer ork. Hoppas ni alla har en bra sommar/ Sophie

• tomcar1

Alicia cf mamma-....välkommen tillbaka efter er hemska pärs, som sätter sina spår. Jag vet...hur det kan vara, mend et hjälper ju inte r, önskar jag kunde det.
    /Carola

• tomcar1

Linda 4...välkommen hit du också : )

• Snoffsan

Läste just att vaccinet mot svininfluensa bara är godkänt från 18 år. Har inte funderat så mycket på det tidigare, men nu börjar jag faktiskt bli lite orolig. Vi ska ut och resa nu om en vecka till Grekland där det ju har varit rätt många svenskar som har blivit smittade. Och folk som har blivit smittade på flygplanen och så. Och sen var det den där 6 åringa engelska flickan...

Har hela tiden tänkt att vi självklart ska vaccinera dem sen när det kommer för vi vaccinerar ju dem ju alltid mot vanliga influensan så självklart vill man ju vaccinera dem. De säger ju att alla med kroniska sjukdomar som lungsjukdomar går för, men hur blir det med våra små då?

Nån mer som börjar bli lite orolig?

Svar på tråden Nyaste Cystisk Fibros och Primär Ciliär Dyskinesi-tråden !