• Anonym (Undrande)

Farligt att lämna flaskan ensam med bebisen?

Sedan mitt barn började med välling (Runt 6 månader gammal).. så har jag lagt flaskan så hon själv fått äta (Hon snuttar o äter när hon sover) medans ja inte är i samma rum. Är detta farligt? Hon har aldrig satt i halsen.. nu är hon 1 år & det funkar fortfarande bra. Hon vrider bort huvudet när hon inte vill ha mer.
    Inte förent idag läste jag någonstanns att man INTE ska lämna flaskan ensam med bebisen. Någon som vet??

• Svar på tråden Farligt att lämna flaskan ensam med bebisen?
  • Anonym (klart)

Klart det kan vara farligt! En bebis kan sätta i halsen och inte klara av att få luft. De kan kräkas utan att få ut det. Nappen på flaskan kan gå sönder.. Saker kan hända men om du varit beredd att riskera det så har du uppenbarligen inte sett den risken för ditt barn.

• Anonym (Undrande)

Anonym (klart) skrev 2009-07-13 02:45:17 följande:

Klart det kan vara farligt! En bebis kan sätta i halsen och inte klara av att få luft. De kan kräkas utan att få ut det. Nappen på flaskan kan gå sönder.. Saker kan hända men om du varit beredd att riskera det så har du uppenbarligen inte sett den risken för ditt barn.
    Ok
  • Mariohn

Anonym (Undrande) skrev 2009-07-13 02:55:23 följande:

Anonym (klart) skrev 2009-07-13 02:45:17 följande: Ok
    Detta var inget du kunde räkna ut??
  • Anonym (Undrande)
    Mariohn skrev 2009-07-13 02:58:52 följande:
    Anonym (Undrande) skrev 2009-07-13 02:55:23 följande:
    Detta var inget du kunde räkna ut??
    Nej, eftersom att hon vänder bort huvudet när hon inte vill ha mer... men å andra sidan springer ja o tittar till henne hela tiden.. även när hon bara sover
  • Mariohn

Anonym (Undrande) skrev 2009-07-13 03:00:37 följande:

Nej, eftersom att hon vänder bort huvudet när hon inte vill ha mer... men å andra sidan springer ja o tittar till henne hela tiden.. även när hon bara sover
    Så en bebis kan inte kräkas av andra anledningar?
  • Anonym (Undrande)
    Mariohn skrev 2009-07-13 03:01:16 följande:
    Anonym (Undrande) skrev 2009-07-13 03:00:37 följande:
    Så en bebis kan inte kräkas av andra anledningar?
    Jo det kan dom om du inte visste det.
  • Mariohn

Anonym (Undrande) skrev 2009-07-13 03:06:31 följande:

Jo det kan dom om du inte visste det.
    Du...JAG visste det. Det är inte jag som lägger mitt barn ensamt med flaskan.
  • Anonym (Undrande)
    Mariohn skrev 2009-07-13 03:09:11 följande:
    Anonym (Undrande) skrev 2009-07-13 03:06:31 följande:
    Du...JAG visste det. Det är inte jag som lägger mitt barn ensamt med flaskan.
    Nope.. du har väl inte ens något barn?
  • Anonym (hatar surisar)

men sluta skälla ut trådstartaren! hon frågade en FRÅGA och det enda hon kräver är ett SVAR!!!!

har ni lust att bråka så behöver ni överhuvudtaget inte skriva något här!!!!!!!

och till dig trådstartaren: ja det kan nog vara farligt, men om du tittar till bebisen med jämna mellanrum så kan det gå bra. men jag skulle nog avråda från det för säkerhets skull, man vill ju inte ta onödiga risker med sina små gulliga barn :)

• Mariohn

Anonym (Undrande) skrev 2009-07-13 03:12:44 följande:

Nope.. du har väl inte ens något barn?
    Jag har två. Hur är det relevant?
Svar på tråden Farligt att lämna flaskan ensam med bebisen?