Inlägg från: Jenny26 |Visa alla inlägg
  • Jenny26

Sunwing Kallithea Rhodos nr 3

Siabellon skrev 2009-07-13 13:56:00 följande:
    Jag är här! och DÄR!!!Missa inte Gamla stan. den är supermysig! idag blåser det faktiskt rätt mycket o det är "bara" 23.6 i havet........
    Låter underbart
    Ska börja packa på onsdag och som jag längtar
  • Jenny26
    Littleangel81 skrev 2009-07-15 09:26:59 följande:
    Puffar lite och undrar om det e någon som vet min fråga om mat dagarna Taxfree katalogen kom igår, nu börjar det närma sig
    Jag åker först på söndag så jag vet inte till 100% men jag tror jag har läst att det är ons och lördagar
  • Jenny26

Hemma igen efter 15 härliga dagar på Rhodos =)
    Fråga något om ni vill!

• Jenny26
    Duva skrev 2009-08-03 22:31:19 följande:
    Hoppas verkligen att ni haft det bra och att ni är nöjda med resan och allt, åker om ca 4 veckor själv ju..Har inte så mkt frågor nu, men har hört att det ska finnas någon slags stämpelkort då det gäller dricka..?? Typ 10 kort eller nåt, är det så?
    Det fanns ett 10 kort till barnen (tror att det endast gäller dom) där man kunde välja mellan dricka och/eller ca 10st utvalda Lollo & Bernie glassfavoriter.
  • Jenny26
    päronform skrev 2009-08-04 08:46:44 följande:
    Väkommen hem igen Jenny!Hoppas ni haft det härligt och skönt! Hur är det med "alla" restauranger där i området?Vart är det man äter frukost och allt det som är AI?Vad var det för rum som ni bodde i? Va ni nöjda med det?
    Tack
    Vi har haft 2 underbara veckor, en på SunWing och en på SunGarden.
    Vi hade Al båda vekorna och åt frukost på Fino på SW. På lunchen och middagen gick vi bort till LaTasca på SG, tar ca 3-5 minuter från Huvudbyggnaden Athena. Maten var verkligen supergod och det fanns mycket att välja mellan. Dom dagar (lör & sön) då det inte var lunch & middag tog vi taxi in till Gamla Stan och åt och shoppade där
    På SW (Athena) bodde vi i ett rum med pentry eller vad det kallas. Vi hade havsutsikt mot poolområdet och var så nöjda man kan bli. Rent och fint osv.
  • Jenny26
    Duva skrev 2009-08-04 22:39:02 följande:
    Så det är lör/sön det inte är någon mat..??
    Det stämmer, då är det endast frukost.
    Sön och Ons är det aktivitetsfria dagar.
  • Jenny26
    Duva skrev 2009-08-05 10:24:24 följande:
    Nu kanske jag verkar lite trög...hmmmingen mat lör/sön??Ingen aktiv. ons/sön??
    Stämmer, endast frukost lör/sön och inga aktiviteter sön/ons
  • Jenny26
    Littleangel81 skrev 2009-08-06 07:04:29 följande:
    Åh va bra nu har jag fått svar på det me Åker nu om 4 dagar bara längtar! ska börja packa lite idag efter jobbet. Men tänkte fråga hur ni gjorde med pengar?? Vi har Al men vill ju handla lite där men tog ni ut i bankomat där eller växla ni pengar här hemma och hade med när ni kom redan??
    Vi hade med oss ca 500 euro och efter hand som vi behövde mer så tog vi ut pengar i bankomaten som ligger precis vid Mini Market
  • Jenny26
    päronform skrev 2009-08-06 10:51:03 följande:
    Ni som varit där..hur gjorde ni när ni va på stranden med tankte på all småsten? Badade ni med sandaler eller baddojjor?
    Vi gick ner så långt ner till vattnet som möjlig och tog av oss skorna där. Men det gjorde väldigt väldigt ont med alla stenar. Gå man längre bort från SW/SG så är det mindre sten där.
  • Jenny26
    Duva skrev 2009-08-06 20:29:23 följande:
    Hur långt innan resa fick ni era taxfreekataloger??
    Ca 3 veckor innan vi reste
  • Jenny26
    Duva skrev 2009-08-06 22:28:27 följande:
    Den brukar väl alltid komma automatiskt...? Va ju iväg förra året, men kommer inte ihåg...oj,minnet..hmmm
    Ja det gör den =)
  • Jenny26
    päronform skrev 2009-08-10 14:04:41 följande:
    Bra fråga! Det har jag tänkt på oxå!Ni som åkt in med taxi, hur har ni gjort?
    Vi åkte taxi 4 gånger och där fanns ingen barnstol i dom. Inte heller dom andra 100 bilarna som stannade utanför SW/SG. Vi gjorde så att jag satt bak med vår dotter som är 2½ och hade henne i mitt knä, sen bältade jag oss båda så att säga. Inte bra men bättre än inget.
  • Jenny26

Jag är så avis på er som ska åka snart. Jag längtar tillbaka!

• Jenny26
    3busungar skrev 2009-09-03 19:05:09 följande:
    vi räknar ner dagarna här hemma.vi åker på onsdag..o min 4åring längtar så mycket som man kan göra..så fort han ser mormor tror han att vi ska iväg till rhodos..när vi skulle på nora marken i lördags med morfar så sprang han in till huset o packade sin ryggsäck o la den i bilen.han trodde vi skulle till lollo o bernie ,tokiga unge..o morfar som inte äns ska med dit.haha(vi är en sån där familj med skilda morföräldrar)men vi kommer att bli många.3 av barnens mostrar med familjer ska med plus deras mormor o hennes man.de blir väl en 9-10 barn.haha de flesta i 1½år-6år.hihi
    Låter som att ni kommer att få det toppen =)
Svar på tråden Sunwing Kallithea Rhodos nr 3