Eliana skrev 2009-07-13 10:31:21 följande:
Hej. Vi fick kontakt med våran biologiska mamma för 2 månader sedan, jag och min syster har under hela vår uppväxt velat veta vem hon är, och sökt henne genom AC och själva under många år, så skrev min syster brev till 5 personer som hade samma namn som vår biologiska mamma, EN av dom va ju vår mamma, hon ringde mitt i natten, samma dag då hon fick brevet, vi har nu haft intensiv komunication genom vänner som kan spanska, som tolkat åt oss. Så en släkting till vår mamma i Chile bjuder henne nu hit till Sverige, hon kommer den 25juli. D å vår adoptionsmamma fick veta detta blev hon rosenrasande, och hon är inte välkommen. Hon tror hon är en "sol-och -vårare" Att hon kommer hit för att snoka och utnyttja. Det är hemskt att hon har den attityden hur gör man, vad ska vi säga till henne för att lugna sig?
Ja, vår adoptionsmamma har alltid vetat att vi undrat över vårt ursprung, och hade en riktig identitets.kris i tonåren både jag och min tvillingsyster.
Vår adoptions-mamma har själv aldrig velat preta med oss om adoptionen, utan det va vår adoptions-pappa som alltid stöttade oss.
Nu har vår bio-mamma blivit bjuden hit, en farbror betalade biljetten åt henn 2mån efter vi kontakt och, och nu fick vi veta att han också komme med sin familj.
Vår adoptions-mamma är helt utomsig av ilska, ho grät och skrek i telefonen, jaha...så nu passar det då hon kommit på fötter efter alla ÅR, hon är en lycksökerska och kommer bara lura Er och ja allt vad man kan tänka sig.
Vår mamma säger sig ha förlorat oss vid ett sjukhusbesök, vi blev inlagda allihop, mamma och vi, hon va jättesjuk och vi också pga undernäring.
Hon va på den tiden mycket fattig och hade inte möjlighet att försörja sig och ge oss ett bra liv, så hon blev lovad att sjukhuset skulle ge oss vård och omsorg medans hon kom på fötter med ekonomi och hälsa.
Men dom adopterade bort oss och borta va vi, hon fick aldrig veta vart vi tog vägen.
Vår adoptions-mamma tror inte på detta.
Vi har hört Chilenare berätta att det va många barn och vuxna som försvann under Pinochetts-regimen och idag har många Chilenare fått upprättelse och ersättning av staten för försvunna släktingar.
Däför tror nu vår adoptons-mamma att hon enbart är ute efter pengar.
Vi tycker det är hemskt att hon misstror henne så, självklart hoppas vi innerligt att det inte ÄR så...men vi vill inte misstäka henne SÅ till den milda grad att vi kommer säga att hon inte är välkommen, vi vill träffa henne och har sett fram emot detta möte i alla år.
Hon kunde utan att vi nämnde något, redogöraför varenda ärr och födelse-märken p våra kroppar och ALLT stämde. Mn syster råkade ut för en olycka och har stora ärr i huvet och på övriga kroppen.
Hon är på pricken lik oss i ansikte och kropp.
Jag är nu så besviken att detta skulle bli såhär, och önskar detta skulle bli en glädjens-sommar, men verkar ju som om det bara är min syster och jag som är glada. KRAM på Er