• Kya

mammor född 88??

hej hej får jag hänga på? jag är också född 88, i april.
    och jag har ett barn, Filip som är nio månader gammal. och en till som är på bakning i ugnen just nu, hehe. BF 1 februari 2010.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Kya
    s0fie skrev 2009-07-24 22:32:51 följande:
    ja självklart får du hänga på=)bara kul om det e fler=)min dotter e också 9 månader hon e förr 15 oktober när e din född då?kul att va gravid igen=)
    27 oktober föddes Filip. det blev riktigt bra kände jag, det var roligt att ha med honom på julafton och nyår... den här gången blir det inte detsamma utan jag får ha en jättemage då.. hua, jag längtar inte alls! men förutom det känns det riktigt skoj, jag har alltid velat ha mina barn tätt så det går helt enligt planerna.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Kya
    Erika89 skrev 2009-07-25 15:34:46 följande:
    hellu, Erika heter jag, 89'a och har en dotter på 7 veckor, fast hon är född 8 veckor för tidigt! Hoppas man platsar in här
    ojdå, du har en riktigt liten plutt hemma då. *myspys*
  • Kya

ja, just nu sommarjobbar jag för att spara in litegrann på föräldradagarna, så vi kan vara hemma ända till nästa bebis kommer. resten av tiden när vi är hemma så försöker vi jämt hitta på något roligt så Filip får komma ut. han är oerhört aktiv och en dag inomhus skulle nog göra så han klättrade efter väggarna...

• Kya
    Erika89 skrev 2009-07-25 19:10:50 följande:
    Nina cc: Ja, eller, hon var ganska stor när hon föddes, vilket var riktigt skönt, nu har hon längden inne för att ha 50 på kläderna, men hon är en riktig liten tunnis så dom ser alldeles stora ut i alla fall :P Hur långt gången är du nu?
    haha ja oj så söt. Filip var 50cm redan när han föddes, det känns så surrealistiskt att barn kan bli mkt mindre än han var...

jag är i vecka 13 nu, riktigt inne i de tråkiga veckorna... illamående, trötthet, ont i magen. {#lang_emotions_undecided} näe nu längtar jag till februari! hehe.
  • Kya
    Erika89 skrev 2009-07-25 20:02:39 följande:
    Nina: ja, fast Junie var 47 när hon föddes, så nästan lika stor! Dock vägde hon bara 2470 g. Okej, men skönt i alla fall att du har gått över dom mest riskabla veckorna! Gravid 89: hej! Ja, jag var inne på din sida och kikade, söt son! Moderkakan satt långt ner, började blöda och fick sedan förvärkar så dom var tvungna att göra ett akutsnitt, förlossningsberättelse finns i min blogg om du vill läsa kalltrask.blogg.se
    ja, liten och söt som sagt. Filip vägde 3725g. men då var han iofs fullgången också. några veckor hit eller dit gör stor skillnad viktmässigt!

vad tråkigt att det slutade på det sättet. har du läkt bra?
  • Kya
    Erika89: Hua för sondmatning. måste vara otäckt att se sitt barn uppkopplat i sladdar och slangar... har du fått igång någon amning? jag kan tänka mig att det blev stört av sondmatningen...
  • Kya
    Erika89 skrev 2009-07-25 21:05:47 följande:
    Nina cc: nu fungerar amningen finfint, hon fick blodtransfusion för 2 veckor sedan, efter det blev hon hur pigg som helst och äter som hon ska Hur gammal är din son?
    vad underbart. skulle tro att du har kämpat för att orka hålla igång den. bra gjort!

han är nio månader gammal. och just nu sov-vägrar han, sitter bara och grinar hos pappa... {#lang_emotions_undecided} men han är alldeles i niomånaderskrisen, den där utvecklingsfasen. förhoppningsvis går det snart över.
  • Kya
    Blond88 skrev 2009-07-31 22:34:07 följande:
    Hej! Jag heter Elin och är född 881015, jag fick den 20/7 mitt första barn en välskapt dotter på 3525g och 49cm lång. Det är såå underbart att ha henne här efter 9 långa månader. Jag bor i skövde tillsammans med min sambo i en fin lägenhet.
    oj, du är riktigt nybliven mamma! grattis!
Svar på tråden mammor född 88??