• MiaB72

Campingtråden campar!

Hoppar in och hälsar från ett soligt Öland Här sitter vi på Saxnäs camping och njuter, har haft fint väder hela dan och har spenderat den på stranden Imorgon tar vi en tripp till Böda och solar och badar

tulpan: Tack för tipset, vi kommer ev. åka den vägen hem beroende på vädret, alltid bra med tips och jag äääälskar fina stränder

• MiaB72
    SeTa skrev 2009-07-14 22:10:49 följande:
    Jag sitter just nu och planerar vad som ska med på semestern. Hur mycket kläder, för vilket väder osv. Inte helt lätt. Men ett ganska kärt besvär ändå. Vi har mycket packutrymme i bilen, men bara kläderna tar ändå rätt mycket plats för 2 vuxna och 3 barn.Ni som kuskar runt ett par veckor, hur många uppsättningar kläder har ni?
    Till ungarna har jag nog ganska många uppsättningar, iaf till lilleman som smutsar ner sig hela tiden. Tror att vi skulle klara oss ca 10 dagar utan att tvätta, men sen brukar jag se till att när vi är på en camping där det finns tvättmöjligheter så tvättar jag upp så mycket som jag kan så att vi klarar oss ett tag till, annars handtvättar jag
  • MiaB72

Vi står på el-plats så ofta vi kan, är lite bekväma av oss men vi använder ändå gasolen och då framförallt till spisen, det är suveränt att laga mat med gasol. Men skulle vi hamna på en camping eller ställplats utan el så har vi inga problem att enbart köra med gasolen

Här på Öland är det suveränt! Saxnäs camping är verkligen toppen! Hit kan vi tänka oss att åka igen på måndag åker vi vidare till Sturkö camping.

• MiaB72
    libero: Ja, enligt väderprognosen så kommer solen här på östkusten imorgon Vi åker från Öland imorgon men åker bara 10  mil söderut så vi hoppas att solen finns även där
  • MiaB72
    december bebis: Jag kan ju då varmt rekommendera Saxnäs camping som ligger ca 15 km före Ekerum. Vi blev helt förälskade i den campingen
  • MiaB72

Och här är vi i Falsterbo Har haft tur med vädret så vi har varit iväg på en lång cykeltur i denna fantastiska omgivning och legat på stranden en stund Hoppas vår tur med vädret fort sätter

• MiaB72
    Malle: Trevligt att se dig här

rosaid: Då lär vi ju ses i Lidköping, vi ska också stå eftersäsong
  • MiaB72
    tjenixen: Men då har ni köpt ett väldigt billigt hus För vårt hus kostade 5 gånger mer än den husvagnen
  • MiaB72
    tjenixen: Jo, det är ju så Vi bor ju 2 mil från Göteborg och då är ju huspriserna inte så billiga iof byggde vi nytt så det hade väl kostat ungefär samma oavsett vart vi byggt. Sen med husvagn så är ju smaken olika
  • MiaB72
    tjenixen: Precis Håller med helt och hållet
Svar på tråden Campingtråden campar!