Inlägg från: angel 2003 |Visa alla inlägg
  • angel 2003

Hur farligt är det att sola solarium

Alla vet ju att det kan vara farligt att sola solarium, men frågan är om man vågar göra det ändå. Jag har solat ganska mycket tidigare, men nu börjar det kännas som att jag inte vet om jag vill ta risken. Är det mycket farligare än att sola "vanligt"?
    Jag har inte tänkt sola oftare än max 1 gång i veckan, så att jag inte blir så blek och tråkig, jag passar verkligen inte i det.
    Vad är era argument till att sola solarium eller inte?

• Svar på tråden Hur farligt är det att sola solarium
  • angel 2003

Det jag tänker mest på är väl hudcancer. Fast det är ju inte så kul om huden åldras i förtid heller. Men jag har inte tänkt att sola mer än högst en gång/veckan, 20 min, absolut inte.

• angel 2003

Syrran79: Tack för tipset, men brun utan sol fungerar inte så bra för mig.
    För det första så vill jag få färg på ryggen också, och där når jag inte. Och för det andra så tål inte min hy i ansiktet brun utan sol. Har provat Lancome (mamma har den) och vet att den funkar bra annars.

• angel 2003

Jag får samma färg som i vanliga solen, inte alls orange.

Det enda argument du skriver som jag kan hålla med om är "jag gillar inte att utsätta min hud för mer farlig strålning än nödvändigt".

De andra är inget som stämmer in på mig.

• angel 2003

Jag har också sett en del som ser lite oranga ut, men jag tror det beror på att de solar väldigt ofta, flera gånger i veckan året runt. Det är inte fint.

Svar på tråden Hur farligt är det att sola solarium