Inlägg från: Mirain |Visa alla inlägg
  • Mirain

Vi med Kronan-vagnar del 11

Nu när dottern vägrar sitta vänd mot mig längre *snyft* Är Kronans Sulky väääldigt lockande måste jag säga!

• Mirain
    hallonpannkaka skrev 2009-09-07 17:55:40 följande:
    Tycker ni inte att det är svårt att köra vagnen utan svängbara framhjul?Jag bor visserligen i Sthlm och åker t-bana och så ibland, men jag tyckte det var jättejobbigt. Fick så ont i axlarna av att trycka ner handtaget varje gång jag skulle svänga, så jag har precis sålt min Duo och köpt en QuinnyFreestyle istället. Det var den enda jag hittade som hade lufthjul och vändbar sittdel. Det märks ju helt klart skillnad i kvalitetén, men jag var tvungen...
    Vi sålde vår vagn av samma orsak (plus att B satt dåligt i sittdelen). Vi bor i stan och jag tycker det är oerhört mycket smidigare med svängbara framhjul! Det hade varit underbart om Kronan gjorde en vagn med sådana också!
  • Mirain
    Pearl22 skrev 2009-09-22 20:08:23 följande:
    Har ju lovat sedan länge att jag skulle visa bild på sufletten vars utseende jag är lite besviken på. Dels är det ju som sagt känslan av "för mycket tyg" men sen även att det blir liksom ett öppet hål på sidorna mellan ryggstödet och sufletten.
    Sånna "hål" fick vi med vår beiga klädsel också, mycket irriterande eftersom det drog på B hela tiden
  • Mirain
    Pearl22 skrev 2009-09-22 21:49:37 följande:
    Ja, precis! Gruvar lite inför vintern, om man ska behöva lägga för med filtar eller nåt :/ Är det nån skillnad beroende på vilken klädsel man har??
    Vi fixade till med vår skinnfäll så att hålen täcktes, men det var vi tvungen att göra inför varje utgång *suck* Den svarta klädseln var det inte samma problem med, olika årgångar kanske?
  • Mirain
    Pearl22 skrev 2009-09-22 22:06:00 följande:
    Så kan det vara... hoppas det kommer nya klädslar snart så man kan investera i en bättre! Hade ni bara skinnfäll eller hade ni åkpåse också? Jag är i valet och kvalet att köpa en fäll nämligen, men tror det blir lite väl knöligt med både fäll och åkpåse...?
    Vi hade bara skinnfällen, sittvagnen använde vi bara från mars-juni så åkpåsen behövdes aldrig.
  • Mirain
    roos88 skrev 2009-09-23 09:16:14 följande:
    Precis :P Dom är verkligen jättebra! Jag var först lite skeptisk till dom och från början bytte jag tillbaka till de ordninarie hjulen varje gång jag skulle gå på stan m.m men nu låter jag terrängen sitta på 24/7. Färden blir inte alls lika skumpig även om kronans vagnar inte från början känns så skumpiga när man kör dom tex över en gräsmatta men med terränghjulen är alla underlag som nylagd asfalt.Jag kan även tipsa om att sätta fast en cykeldator på era barnvagnar. Min har jag fäst till ena framhjulet. Då ser man hur långt man gått! Jag köpte en billig från Jula för 69:- den funkar utmärkt. Dessutom blir det en extra motivation att se hur långt man gått speciellt när man vill bli av med lite överflödigt mammahull.
    Ååh cykeldator vore ju jättepraktiskt!
  • Mirain

Jag är så enormt sugen på en Kronan Sulky, speciellt nu när det följer med terränghjul..men jag tror inte maken går med på det hela eftersom vi har en Quinny Zapp på G

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 11