Inlägg från: Carlique |Visa alla inlägg
  • Carlique

Vi med Kronan-vagnar del 11

ankanli skrev 2009-08-10 19:56:11 följande:

Hej! tänkte höra med er om någon haft problem med att varukorgen inte fjädrar ordentligt? Vi har använt vår vagn sen mitten av juni och den har från början haft alldeles slapp varukorg. Jag får dra upp den när jag tryckt ner den men den faller ner direkt. Sett två andra med samma vagn i området och på deras vagnar ser det ut som om korgen är spänd, vilket även den var på det ex vi tittade på innan köpet. Vagnen är nyköpt av oss. Någon som stött på problemet som vet hur jag ska gå tillväga?

I feel you on this one!

På vår första Kronan Duo (köpt ny -08) gick fjädringen till varukorgen efter nåt år. Nu när vi fick tillökning i år hade vi hunnit sälja vagnen men bortsett detta lilla har vi varit nöjda så till den grad att vi letade upp en bättre begagnad vagn av samma modell. Även denna tycks lida av att fjädringen till varukorgen gett upp. Ringde Kronans kundtjänst så sent som i eftermiddags då jag tänkte att det kanske är frågan om nån billig beställbar reservdel. Fick ett jättebra bemötande och tjejen bollade med nån tekniskt bevandrad. Tyvärr uppgavs dock fjädringen sitta inuti ramen, alltså ej åtkomlig utifrån. Jag kunde inte riktigt visualisera hur detta kunde fungera, men är dock rätt envis och älskar dessutom att skruva i saker så har långtifrån gett upp hoppet. Någon annan?
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 11