• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 11

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Har du en bild som du vill ha med men inte har plus, be någon hjälpa dig!

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 11
  • baby beluga
    EmiliaG skrev 2009-09-07 14:29:21 följande:
    Spännande, vilken färg har du tänkt dig?
    det blir en svart eftersom de bruna är slut, men jag har kommit över sorgen, haha :)
  • hallonpannkaka

Tycker ni inte att det är svårt att köra vagnen utan svängbara framhjul?

Jag bor visserligen i Sthlm och åker t-bana och så ibland, men jag tyckte det var jättejobbigt. Fick så ont i axlarna av att trycka ner handtaget varje gång jag skulle svänga, så jag har precis sålt min Duo och köpt en QuinnyFreestyle istället. Det var den enda jag hittade som hade lufthjul och vändbar sittdel. Det märks ju helt klart skillnad i kvalitetén, men jag var tvungen...

• Mirain
    hallonpannkaka skrev 2009-09-07 17:55:40 följande:
    Tycker ni inte att det är svårt att köra vagnen utan svängbara framhjul?Jag bor visserligen i Sthlm och åker t-bana och så ibland, men jag tyckte det var jättejobbigt. Fick så ont i axlarna av att trycka ner handtaget varje gång jag skulle svänga, så jag har precis sålt min Duo och köpt en QuinnyFreestyle istället. Det var den enda jag hittade som hade lufthjul och vändbar sittdel. Det märks ju helt klart skillnad i kvalitetén, men jag var tvungen...
    Vi sålde vår vagn av samma orsak (plus att B satt dåligt i sittdelen). Vi bor i stan och jag tycker det är oerhört mycket smidigare med svängbara framhjul! Det hade varit underbart om Kronan gjorde en vagn med sådana också!
  • ylva79

Är det någon i Stockholmstrakten som vill sälja sin Kronan liggvagn till oss? Vi har just blivit bestulna på vår!! Har kollat på Blocket men de flesta vill sälja hela duopaketet (vi har ju sittdelen). Så ledsen just nu....

• miamisan
    ylva79 skrev 2009-09-08 12:09:26 följande:
    Vi har just blivit bestulna på vår!! Har kollat på Blocket men de flesta vill sälja hela duopaketet (vi har ju sittdelen). Så ledsen just nu....
    Oj, vad hände??
    ♥ Tristan 080118 ♥ Lillasyster BF 091126 ♥
  • Pearl22
    ylva79 skrev 2009-09-08 12:09:26 följande:
    Är det någon i Stockholmstrakten som vill sälja sin Kronan liggvagn till oss? Vi har just blivit bestulna på vår!! Har kollat på Blocket men de flesta vill sälja hela duopaketet (vi har ju sittdelen). Så ledsen just nu....
    Men fy....vilken mardröm att bli avstulen vagnen Denna hittade jag på blocket, fast den kanske du redan svarat på? www.blocket.se/sodermanland/Kronan_Liggvagn__08_23158740.htm&w=3 Tycker den var något dyr dock, men kanske går att pruta?
  • ylva79

Den stod på vår veranda. Någon har alltså gått upp och tagit den under natten...

Jag letar väl vidare!

• miamisan
    ylva79 skrev 2009-09-08 12:44:03 följande:
    Den stod på vår veranda. Någon har alltså gått upp och tagit den under natten...Jag letar väl vidare!
    Usch, så obehagligt!

Men går inte det på hemförsäkringen, så att ni kanske kan köpa en ny utan att lägga ut allt för mycket pengar själv?
    ♥ Tristan 080118 ♥ Lillasyster BF 091126 ♥
  • Olivia3mars

Hejhej!

Vi har en fin grön Kronan som vi köpt second hand (fast den var bara använd typ 10 månader). Vi tycker att det inte är helt lätt att få suffletten att stanna helt uppe, den säckar lixom ihop om man inte tar i och drar ordentligt men försiktigt. Ska det vara så?

• HLinna

Hej!

Vi har en kronan och har använt liggdelen i en och en halv månad ungefär. Solkepsen är ju jättebra att ha, men nu har tyget gått sönder så att pinnen sticker ut på ena sidan. Har det hänt för er andra också? Tror ni man kan reklamera? Vad kan man göra åt det annars?

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 11