• Anonym (Snuvad)

Inkasso betalar inte tillbaka mina pengar!

Hej,

För ett tag sedan så trillade en räkning emellan stolarna. Jag betalade in den samtidigt som det gick ut ett inkasso. Det blev att jag råkade betala in inkassot också och dessa pengar fick jag tillbaka på utbetalningskort.

Kortet försvann, troligtvis i min kasse för pappersinsamling som nu är slängd. Jag mailade kontaktpersonen på räkningen och hon svarade att hon skulle kolla om utbetalningen gjorts annars skulle hon sätta in på mitt konto om jag bara skickade det till henne. Sagt och gjort men inga pengar fick jag. Mailade henne igen och fick då svaret att hon ville ha utbetalningskortet skickat till sig.. Men hallå?! Det var ju liksom det som var borta...

Ringde idag och fick prata med en annan dam som sa att utan kortet kan jag inte få mina pengar... Så nu när det är borta så fryser pengarna inne. Hon sa att det inte gick att kontrollera om utbetalningen var gjord, men det känns ju som nonsens. Är det bara deras sätt att tjäna pengar, säga att det inte "syns" om pengarna utkasserats. Alla såna utbetalningskort har ju ett ID.

Det kanske är så tyvärr att jag får bita i det sura äpplet, går väl inte under för 420:-, men tycker det känns underligt att pengarna fryser inne till INkassobolagets förmån..

Någon som vet? Det är Visma Collectors om det har någon betydelse.

Tack för kommande tips..

• Svar på tråden Inkasso betalar inte tillbaka mina pengar!
  • Tittij

Jobbar som ekonomiansvarig och har vääääääääääääldigt svårt att tro deras version. Bullshit säger jag!! Ring igen!!

• Anonym (Snuvad)
    Tittij skrev 2009-07-13 18:54:02 följande:
    Jobbar som ekonomiansvarig och har vääääääääääääldigt svårt att tro deras version. Bullshit säger jag!! Ring igen!!
  • Anonym (Snuvad)
    Tittij skrev 2009-07-13 18:54:02 följande:
    Tack för ditt snabba svar!!
    Jo, en detalj till som hon sa till mig, nämligen att man inte kunde garantera att jag inte "höll på" inbetalningskortet och i efterhand hämtade ut pengarna. det går väl att spärra en utbetalning på det viset med eller...? Den första tjejen sa ju att det var ok...
  • Drakfisk

Låter väääldigt konstigt, det håller jag med om.

Du har väl ditt kontoutdrag där du kan bevisa precis vad du betalt till dem, om inte annat så kan du ju se precis vilken dag du betalt pengarna till dem osv.

Ring konsumentvägledaren i din kommun och be denne hjälpa dig att kräva pengarna från inkassobolaget.

• trollkarl

Visma är inte kända för att vara smarta. gör såhär. ring igen, och säg att du skall till din jurist för att göra en anmälan mot dom gällande bedrägeri. då går det fort.

• Anonym (Snuvad)

Wow, vad lycklig jag är över att ni tar er tid till att hjälpa mig med detta...

Det känns mycket underligt att de bara kan sno åt sig pengar på det här viset!! det blir till slut en principsak om inte annat..

• Sevgilim 79

Jobbar som ekonom och när vi betalar ut på inbetalningskort och personen inte löser ut pengarna så får vi ett meddelande från banken som vi betalar ut via. Det tar dock några ett tag eftersom man har en viss tid på sig att lösa ut dem, tyvärr vet jag inte hur länge. Så förr eller senare ska de visst kunna se att du inte har löst ut kortet och kunna göra en ny utbetalning till dig.

• trollkarl

Sevgilim 79 skrev 2009-07-13 19:06:21 följande:

Jobbar som ekonom och när vi betalar ut på inbetalningskort och personen inte löser ut pengarna så får vi ett meddelande från banken som vi betalar ut via. Det tar dock några ett tag eftersom man har en viss tid på sig att lösa ut dem, tyvärr vet jag inte hur länge. Så förr eller senare ska de visst kunna se att du inte har löst ut kortet och kunna göra en ny utbetalning till dig.
    word
  • Anonym (Snuvad)

Ahh, ni är mina räddande änglar...

Men visst är det så då att de "hoppas" på att jag glömmer det hela så de kan bygga på hög?

• trollkarl

Anonym (Snuvad) skrev 2009-07-13 19:14:45 följande:

Ahh, ni är mina räddande änglar... Men visst är det så då att de "hoppas" på att jag glömmer det hela så de kan bygga på hög?
    jupps. så följ mitt råd, att hälsa från din "jurist" eller be nån juridiskt bevandrad att ta en fullmakt av dig och föra din talan.
Svar på tråden Inkasso betalar inte tillbaka mina pengar!