Inkasso betalar inte tillbaka mina pengar!
Hej,
För ett tag sedan så trillade en räkning emellan stolarna. Jag betalade in den samtidigt som det gick ut ett inkasso. Det blev att jag råkade betala in inkassot också och dessa pengar fick jag tillbaka på utbetalningskort.
Kortet försvann, troligtvis i min kasse för pappersinsamling som nu är slängd. Jag mailade kontaktpersonen på räkningen och hon svarade att hon skulle kolla om utbetalningen gjorts annars skulle hon sätta in på mitt konto om jag bara skickade det till henne. Sagt och gjort men inga pengar fick jag. Mailade henne igen och fick då svaret att hon ville ha utbetalningskortet skickat till sig.. Men hallå?! Det var ju liksom det som var borta...
Ringde idag och fick prata med en annan dam som sa att utan kortet kan jag inte få mina pengar... Så nu när det är borta så fryser pengarna inne. Hon sa att det inte gick att kontrollera om utbetalningen var gjord, men det känns ju som nonsens. Är det bara deras sätt att tjäna pengar, säga att det inte "syns" om pengarna utkasserats. Alla såna utbetalningskort har ju ett ID.
Det kanske är så tyvärr att jag får bita i det sura äpplet, går väl inte under för 420:-, men tycker det känns underligt att pengarna fryser inne till INkassobolagets förmån..
Någon som vet? Det är Visma Collectors om det har någon betydelse.
Tack för kommande tips..