• malin1337

skulle du tillåta det?

Skulle du tillåta att din dotter köpte cigg och alkohol om vi vore i ett land när sånt är godkänt?

• Svar på tråden skulle du tillåta det?
  • Nyfiken gul

för min del spelar inte åldergränser någon roll i sammanhanget. cigg och alkhol hör INTE hemma bland tonåringar what so ever.

Jag tycker det är skrämmande att så många föräldrar faktiskt tycker det är okej att 15-åringen röker och smakar alkohol - jag förstår inte hur man kan försvara det beteendet hos sig själv som vuxen?

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • lövet2

Nej. Oavsett åldersgränser och lagar i det landet, så är mitt barn inte myndigt förrän vid 18 år.

Going somewhere?
  • Majsan70

NEJ! Är barnen under 18 år tillåter jag det inte. Är de över 18 har jag ingen talan, men jag kan ju tala om vilka regler jag skulle vilja gällde så länge de bor hemma eller reser med mig.

• Thursday

Åldersgränserna i andra länder spelar ingen som helst roll för vad jag tycker är ok eller ej.

• Barnvagnsmamman

Om ugne vill röka så låt han, det är hans val.

• LaJohannan

VIll barnet röka och dricka så gör han/hon det vare sig du tycker att det e oki eller inte. Vet du hur lätt det är att få tag i alkohol och cigg??
    Kan bara råda sina barn och sen gör dom va dom vill.... precis som man själv gjorde.
    Skulle dock inte bjuda mitt barn på alkohol... men det e en annan sak.

• Tokstolla

Till sig själv? INTE EN CHANS!

Ja visst, det är inte svårt att få tag på det i Sverige heller men frågan är om jag skulle tillåta det och NEJ- Tycker ni mitt svar är jobbigt så får ni leva med att vara glada att ni inte är mina ungar

• LillaTanten

Nope, inte en chans. Att hon sen kanske skulle göra det utan min vetskap är alls inte omöjligt, men jag skulle inte tillåta det!

• laggahill

Ja vad ska man säga?

Min bonusdotter bodde hos oss på heltid. Vi kom på henne med att röka och hennes försvarstal löd; "mamma tycker inte att det gör nåt att jag röker".
    -Då får du väl flytta till henne då, sa vi.
    Sagt och gjort...hon flyttade!!! Eller drog till mamma och beklagade sig över att det inte gick att bo hos oss.
    Nu beklagar hon sig över att det inte är så bra hos mamma...återigen. Men rökningen vill hon inte sluta med
    Suck!

Svar på tråden skulle du tillåta det?