Queen70 skrev 2009-07-14 20:31:31 följande:
Hjälpa....?? Haha....Säg som det är egentligen...Man försöker hjälpa sig själv att slippa det oerhört besvärliga med ett barn som behöver somna i famnen eller har mage att vakna på nätterna.
Vi tyckte inte att det var något problem att sonen vaknade på nätterna, det kan han göra nu också. Jag tror alla barn vaknar på nätterna då och då, vuxna kan ju vakna.
Det vi hade problem med var att sonen inte kunde somna i vår famn. Nattningarna blev sämre och sämre, och till slut så gick jag runt och bar på sonen i flera timmar. Jag sjöng, jag var tyst, jag satt still, jag gick omkring, jag vaggade, jag la mig ner med sonen i vår säng... Jag gjorde allt jag kunde, men han bara gallskrek och spände sig.
Då testade vi 5mm. Vi körde samma nattrutin som vanligt, på ca 30 minuter. När han hade ätit färdigt sin välling och borstat tänderna så började han gallskrika och spänna sig som vanligt. Jag testade att lägga honom i hans säng, jag bäddade ner honom och sa godnatt. Jag gick ut ur rummet, hörde att han gnällde lite. Han skrek till några gånger, men inte ett "farligt" eller högljutt skrik. Han blev tyst. Pratade lite med sig själv, skrattade lite. Somnade. Kvällen därpå var likadan, enda undantaget var att jag hann gå in en gång innan han lugnt somnade.
Efter det så har nattningarna funkat kanon, och vi ångrar inte alls att vi testade 5mm.