• biguv

Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?

Var glad att du har ett barn med stark överlevnadsinstinkt och som inte ger upp med att signalera sina behov!! Lyssna på ditt barn och känn efter inom dig hur det känns när hon skriker kväll efter kväll (det måste vara otroligt jobbigt ). Om hon inte gett upp efter 6 kvällar är det nog något som inte stämmer med det sättet du försöker lägga henne.

• biguv

Blir förfärad när jag hör att BVC rekommenderar en sådan metod . Jag förstår att du är helt slut, för det är givetvis jätteslitigt att behöva vakna flera gånger per natt och inte få någon avlastning!! Men jag tycker inte att det låter som att ditt barn är onormalt på något sett. Om hon dessutom har svårt att komma till ro är ju en sådan hemsk metod som 5mm rena tortyren för henne! Jag har två barn och de är rätt lika när de kommer till sömn. De har aldrig somnat lätt, och vaknar ofta på nätterna. Det har gått i perioder och älsta barnet började sova hela nätterna vid 1,5 år. Min minsting som är snart 6 mån vaknar ofta, ofta på natten men sover Jag har försökt att inte "kämpa emot" genom att få dem att somna själva eller i egna sängar. Lycka till!

• biguv
    Zelmut skrev 2009-07-13 22:50:50 följande:
    Hej!Har sett att många tycker att man är hemsk att man använder sig md 5 min metoden. Jag lovar att det var svårt för man tyckte så synd om bebisen. Men den hjälper verkligen bara man inte ger sig. För oss tog det tre nätter precis som de sa till oss att det skulle ta.Men då gäller det att man fortsätter med de tiderna hela tiden sen. Har inte haft några problem med läggningen sen dess och han somnar altid nästan direkt i famnen när man lägger honom. Har märkt att rutinerna är jätteviktiga! har inte gjort 5 min metoden mer en 1 gång. Jag rekommenderar den starkt! MVH/Sofia
    Jag tvivlar inte på att den fungerar för det gör den givetvis. Det är grundläggande beteendevetenskap i mina ögon; inlärd hjälplöshet (vilket enkelt kan förklaras som motsatsen till upplevelse av kontroll; det uppstår när en individ under en tid utsätts för obehag som den inte kan undkomma, trots att den provat olika strategier. Vid inlärd hjälplöshet förlorar människor förmågan att försöka rädda sig ur en knepig situation för att hon tror inte att det går. Hon har lärt sig att hon inte kan och blir apatisk. Till en början kan beteendet ses som fogligt, men hon mår inte alls bra och har förloratr glädjen)
Svar på tråden Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?