Zelmut skrev 2009-07-13 22:50:50 följande:
Hej!Har sett att många tycker att man är hemsk att man använder sig md 5 min metoden. Jag lovar att det var svårt för man tyckte så synd om bebisen. Men den hjälper verkligen bara man inte ger sig. För oss tog det tre nätter precis som de sa till oss att det skulle ta.Men då gäller det att man fortsätter med de tiderna hela tiden sen. Har inte haft några problem med läggningen sen dess och han somnar altid nästan direkt i famnen när man lägger honom. Har märkt att rutinerna är jätteviktiga! har inte gjort 5 min metoden mer en 1 gång. Jag rekommenderar den starkt! MVH/Sofia
Jag tvivlar inte på att den fungerar

för det gör den givetvis. Det är grundläggande beteendevetenskap i mina ögon; inlärd hjälplöshet (vilket enkelt kan förklaras som motsatsen till upplevelse av kontroll; det uppstår när en individ under en tid utsätts för obehag som den inte kan undkomma, trots att den provat olika strategier. Vid inlärd hjälplöshet förlorar människor förmågan att försöka rädda sig ur en knepig situation för att hon tror inte att det går. Hon har lärt sig att hon inte kan och blir apatisk. Till en början kan beteendet ses som fogligt, men hon mår inte alls bra och har förloratr glädjen)