Inlägg från: annaoedvin |Visa alla inlägg
  • annaoedvin

Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?

Tog bara ett par tre dagar för oss för att få det att fungera. Och då på mindre än en halvtimme. Har du försökt så länge så kanske det inte funkar för ditt barn? Jag hade nog inte fortsatt om jag var du, om det inte är så att du kommer på något som du kan göra annorlunda. Kanske fungerar det bättre om du är kvar i rummet och sitter bredvid sängen? Vi hade 5 mm som absolut sista lösning efter att vi provat allt annat.

• annaoedvin
    Åsa39 skrev 2009-07-14 11:51:39 följande:
    jisses, det lilla stackars barnet skriker ju för att det är rädd känner sig övergiven och ensam, hade bebisen kunnat prata hade det kallat mamma..pappa... Men klart att barnet tillslut slutar skrika, det tar ju enormt på de små krafterna och de somnar av utmattning. Gör som jag, sitt/ligg brevid och låt de små barnen somna i frid och fröjd trygga och älskade. Visst är det jobbigt att sitta/ligga där ibland uppemot en timme ibland, men det är det värt minsann. Meningen med livet är väl ändå att ta hand om de små barn vi sätter till världen, finns väl inget annat som är viktigare än detta. Nej bort med dessa tortyrmetoder, vet vuxna människor inte bättre...skam på er vuxna som skrämmer era gråtande barn till sömns.
    Men va f*n rent ut sagt! Kom ner från din höga hästar. DU har ingen aning om hur andra barn är. "Uppemot en timme". JAG satt/låg/vaggade/körde över trösklar/försökte samsova/promenerade i TIMMAR utan att lillkillen på 11 månader somnade. Sen gjorde vi 5 mm i tre dagar och det fungerade klockrent. Han somnade gott och blev per automatik en gladare pojke och jag blev en gladare mamma. Idag är han 2,5 år. Somnar utan problem i sin säng efter att vi läst bok och sjungit. När han vaknar på natten kommer han in och lägger sig mellan oss i sängen och sover vidare (vilket han även fick göra efter vi kört 5 mm, tanken var bara att han skulle lära sig att somna i sin egen säng). Visst finns det de barn som tar skada av olika sovmetoder men inte ALLA. Jag känner mitt barn bäst och vet vad som är bra för honom eller inte.
Svar på tråden Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?