• majskrok

Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?

Hur länge var det skrik första kvällarna? Sover era barn hela natten nu?
    Min dotter är 11 månader och har skrikit 6 kvällar i rad över en timme. Fungerar inte metoden på henne?

• Svar på tråden Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?
  • majskrok

Men jag gör precis som man ska och jag har läst på ordentligt. Förstår inte varför det inte funkar. Hur länge är ni inne i rummet och säger godnatt?

• majskrok

Jag ville först inte använda 5mm för att jag tycker den är fruktandsvärd. Jag har provat allt möjligt innan men inget har hjälpt. Jag har börjat ge omega3 får se om det hjälper. Min dotter vaknar flera gånger varje natt. 3 gånger på natten får hon välling. På morgonen får hon komma till min säng och somna om där. Jag kör henne i vagnen över tröskeln varje kväll. Det kan ta upp till en timme att få henne att somna då. Det är ända sättet att få henne att somna. Nu har jag kört 5mm i 6 dagar och den verkar ju inte funka.. Hon har ju somnat men efter en timmes skrik. 5 mm metoden är ju typ det sista man tar till, men vad gör man när den inte funkar?

• majskrok

Min dotter är väldigt aktiv och har svårt att komma till ro. Hon började tex att gå när hon var 7 och en halv månad. Hon är helt enkelt inte som andra barn. Jag är ensamstående och efter att ha vaknat MINST 5 GÅNGER PER NATT I ETT ÅRS TID och provat allt så var tyvär 5 mm sista utvägen trodde jag. Men den verkar ju inte funka. Jag har inte heller velat använda mig av den. Men jag är rädd att bli deprimerad eller något av att inte få sova. Det var BVC som tyckte att jag skulle köra den metoden...

• majskrok

Det verkar inte ens som folk läst mina inlägg i den här tråden. Folk bara kritiserar.
    I alla fall så vaknar min dotter 5 gånger per natt och får välling 3 gånger. Annars kan hon inte somna om. Jag kör henne i vagnen över tröskeln på kvällarna för att få henne att somna. Det kan ta en timme. Hon är snart 1 år och vaknade ännu oftare när hon var liten. Jag tar promenader varje för och eftermiddag för att få henne att somna i vagnen. Jag har aldrig velat köra 5mm men efter att ha vaknat minst 5 gånger per natt i 1 års tid och provat nästan allt så provade jag det ändå. Det verkar inte ha fungerat och vad gör man då?

• majskrok

Jag ringde BVC nu, hon tyckte jag skulle fortsätta. Sen fick jag nummret till BUP?

Svar på tråden Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?