• Busbellan

Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?

Usch, hur kan man låta sitt barn skrika över en timme varje kväll
    Det gör ont i mig när jag hör det, så jag kan bara tänka mig hur det känns för din dotter.

Om man nu måste metoda barnet så finns det ju andra snällare metoder än 5 mm

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    majskrok skrev 2009-07-13 22:03:45 följande:
    Jag ville först inte använda 5mm för att jag tycker den är fruktandsvärd. Jag har provat allt möjligt innan men inget har hjälpt. Jag har börjat ge omega3 får se om det hjälper. Min dotter vaknar flera gånger varje natt. 3 gånger på natten får hon välling. På morgonen får hon komma till min säng och somna om där. Jag kör henne i vagnen över tröskeln varje kväll. Det kan ta upp till en timme att få henne att somna då. Det är ända sättet att få henne att somna. Nu har jag kört 5mm i 6 dagar och den verkar ju inte funka.. Hon har ju somnat men efter en timmes skrik. 5 mm metoden är ju typ det sista man tar till, men vad gör man när den inte funkar?
    Vill bara säga att det fakstiskt kan gå över utan några som helst metoder
    Min dotter var vaken varje timme eller mer fram tills hon var drygt 1 år, 2-3 flaskor välling gick det åt varje natt.
    Efter det så har vaknandet succesivt minskat och nu som snart 2-åring vaknar hon bara 1-3 gånger varje natt och somnar om fort. Oftast vaknar hon bara när hon behöver upp och kissa.
    Under tiden det var som värst gjorde vi det så enkelt som möjligt för oss själva. Vi satt en säng mellan väggen och vår säng så vi samsov så. Man behövde inte upp varenda gång hon  vaknade, och alla hade ändå tillräcklig plats att sova på.
    Bara ett tips
  • Busbellan
    Zelmut skrev 2009-07-13 22:50:50 följande:
    Hej!Har sett att många tycker att man är hemsk att man använder sig md 5 min metoden. Jag lovar att det var svårt för man tyckte så synd om bebisen. Men den hjälper verkligen bara man inte ger sig. För oss tog det tre nätter precis som de sa till oss att det skulle ta.Men då gäller det att man fortsätter med de tiderna hela tiden sen. Har inte haft några problem med läggningen sen dess och han somnar altid nästan direkt i famnen när man lägger honom. Har märkt att rutinerna är jätteviktiga! har inte gjort 5 min metoden mer en 1 gång. Jag rekommenderar den starkt! MVH/Sofia
    Men vem är det metoden hjälper egentligen? föräldrarna?
    För inte hjälper den barnet i alla fall. Det enda barnet lär sig är ju att det är ingen mening att skrika och försöka kommunicera för ingen lyssanr ju ändå.
    Barnet lär sig inte sova, han/hon ger upp
  • Busbellan
    Queen70 skrev 2009-07-14 17:24:05 följande:
    Absolut. Hemma hos oss funkar det utmärkt att slå den lille på fingrarna när han gör nåt dumt som att gräva i blomkrukan. Funkade på mig när jag var liten så varför skulle det inte funka på honom. Massa moraltanter som tror sig känna mitt barn bättre än jag själv har förståss åsikter. Men det är MITT barn. Låt alla göra det som passar dem bäst. Tvi för moraltanter.
    Tycker inte konstigt att folk reagerar om du slår ditt barn på fingrarna och man BÖR reagera när man hör nåt sånt eftersom det faktiskt är olagligt
  • Busbellan
    Em00 skrev 2009-07-14 17:52:26 följande:
    Hon är ironisk ^^Och barnslig...
    *pust*
    Nu känner jag mig dum, ironi som jag älskar och jag kopplade inte ens. Så kan det gå när man bara läser sista inlägget i tråden {#lang_emotions_embarassed}
Svar på tråden Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?