majskrok skrev 2009-07-13 22:03:45 följande:
Jag ville först inte använda 5mm för att jag tycker den är fruktandsvärd. Jag har provat allt möjligt innan men inget har hjälpt. Jag har börjat ge omega3 får se om det hjälper. Min dotter vaknar flera gånger varje natt. 3 gånger på natten får hon välling. På morgonen får hon komma till min säng och somna om där. Jag kör henne i vagnen över tröskeln varje kväll. Det kan ta upp till en timme att få henne att somna då. Det är ända sättet att få henne att somna. Nu har jag kört 5mm i 6 dagar och den verkar ju inte funka.. Hon har ju somnat men efter en timmes skrik. 5 mm metoden är ju typ det sista man tar till, men vad gör man när den inte funkar?
Vill bara säga att det fakstiskt kan gå över utan några som helst metoder
Min dotter var vaken varje timme eller mer fram tills hon var drygt 1 år, 2-3 flaskor välling gick det åt varje natt.
Efter det så har vaknandet succesivt minskat och nu som snart 2-åring vaknar hon bara 1-3 gånger varje natt och somnar om fort. Oftast vaknar hon bara när hon behöver upp och kissa.
Under tiden det var som värst gjorde vi det så enkelt som möjligt för oss själva. Vi satt en säng mellan väggen och vår säng så vi samsov så. Man behövde inte upp varenda gång hon vaknade, och alla hade ändå tillräcklig plats att sova på.
Bara ett tips