• lisley

Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?

Jag vet att det inte är svaret ni vill ha, men tänker ge er det ändå. Det tog oss ca 2mån att få tjejen att somna av sig själv i egen säng.Vi går till 99.9% av nattningarna bara in och lägger henne i sin säng och hon somnar av sig själv efter olika lång tid.
    Hur vi gjorde..inte använde vi oss av 5min metoden som innebär att barnet ska skrika sig till sömn..utan vi resonerade att barn skriker av en anledning.Vi var helt enkelt inne i rummet med henne när hon ville ha sällskap..men vi satt inte och klemade för den delen..utan grjade med annat..Skriker hon så går vi ALLTID in..hon ska veta att mamma o pappa alltid finns där för henne..

Varför inte testa det istället??

• lisley

Hur gammal är din dotter? Att äta tre nattmål är något som verkligen kan störa hennes sömn och ha en stor del i hennes sömnproblem.DET är det första du måste bli av med.
    Ger dig gärna lite tips och råd som säkerligen kommer fungera..men underlättar om man vet åldern på din dotter. Och jo..om du lovar att sluta med 5min vill säga

• lisley

Hon är fotrfarande väldigt liten..och behöver verkligen känna att du finns där för henne. Håller med tidigare talare..Gör det så enkelt för dig själv som möjligt..Samsov..eller ha sängen väldigt nära.Försök vänja av henne vid vällingen..Få henne att äta så mycket som möjligt på dagen..Och späd ut vällingen mer och mer på natten...
    Det enda man kan göra nu är att underlätta..förstår om det är jobbigt för dig som är ensamstående..men ge henne den närhet hon behöver nu...visar du att du alltid finns där(och vänjer bort nattmålen) så kan jag lova dig att nattsömnen kommer automatiskt

• lisley

Men seriöst, sluta lov orda en metod som bygger på att alla barn är lika, och ger barnet signalen att det inte spelar någon roll hur mycket du skriker..vi kommer bara in när vi vill ändå

Svar på tråden Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?