Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?
Ge inte upp. Snart har ni nog knäckt ungen så hon fattar att det är dags att börja ta hand om sina egna behov istället för att inbilla sig att morsan kommer så fort man är ledsen. Keep up the good work.
Ge inte upp. Snart har ni nog knäckt ungen så hon fattar att det är dags att börja ta hand om sina egna behov istället för att inbilla sig att morsan kommer så fort man är ledsen. Keep up the good work.
Absolut. Hemma hos oss funkar det utmärkt att slå den lille på fingrarna när han gör nåt dumt som att gräva i blomkrukan. Funkade på mig när jag var liten så varför skulle det inte funka på honom. Massa moraltanter som tror sig känna mitt barn bättre än jag själv har förståss åsikter. Men det är MITT barn. Låt alla göra det som passar dem bäst. Tvi för moraltanter.
Är väl nån moraltant som kommit på den fåniga lagen....
Ja precis...Måste ha varit en riktigt töntig unge.
Tess Ronson skrev 2009-07-14 18:40:23 följande:
Hjälpa....?? Haha....Säg som det är egentligen...Man försöker hjälpa sig själv att slippa det oerhört besvärliga med ett barn som behöver somna i famnen eller har mage att vakna på nätterna.
word
Fast då VAR det ju inte 5 mm. Han ville somna själv helt enkelt Min har ockå blivit så helt plötsligt. Jag kunde inte begripa varför han plötsligt började vrida sig som en mask i min famn när jag skulle lägga honom och provade att bara lägga ned honom, medans jag pulade lite i rummet. Han låg å snacka lite och sen somnade han till min förvåning.
5 mm går ju ut på att ungarna ska ge upp....
Att lägga ned ett barn som sedan somnar på en gång är ju ingen metod eller ens ett problem. Ne,j, jag ser det inte som 5mm. Ni var beredda att ge er på den visst, men uppenbarligen så "behövdes" den ju inte.....Varför metoda ett problem som inte finns liksom?
Innan ens fem minuter passerat och utan att börja gråta dock. Visst, han svimmade inte så fort ni la ned honom men det gör väl ingen. Min kan ta så mycket som 20 minuter på sig att böka omkring innan han somnar, men det är helt odramatiskt och utan gråt. Fast ibland vill han fortfarande somna hos mig och då får han det. Jag är ett stort fan av att låta bebisen bestämma så mycket som möjligt.
Om inte barnet gråter så tycker jag inte det är 5 mm. Då är det bara vanlig tillsyn.
Rätt sätt ÄR ju att låta barnet gråta utan att plocka upp honom i 5 minuter...om och om och om igen, tills han ger upp. Det är fantastiskt grymt. Men what the fuck....huvudsaken är att man får egentid....för inte kan man kompromissa med den under den korta spädbarnsperioden....nänä...