• Dr Mupp

Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?

Det är helt normalt för en 11 månaders att vakna på nätter och äta. det du försöker göra är att tvinga bort henne från ett normalt mönster till ett onormalt.

Det du l'är din dotter med 5 min metoden är att hennes behov inte är viktiga efter att visst klockslag. Efter ett visst klockslag kommer ni strunta helt i om hon är ledsen eller inte. Vill du verkligen lära henne det. Vi du lära henne att er kan man inte lita på.

att barnet är nöjt och glatt efter 5 min metoden behöver inte betyda att barnet inte tagit skada. Det är nämligen att barn har en försvarsmekanism som gör att de blir glada och nöjda för att säkerställa att de blir omhändertagna. Bla visar grav misshandlade barn upp denna glada och nöjda sida.

Det finns andra metoder, den bästa om mest effektiva metoden är att lyssna på barnet och ge den vad den behöver. Alla våra barn har börjar sova hela nätter och somna själv utan en endaste metod.

• Dr Mupp

Maj Lis skrev 2009-07-14 17:56:42 följande:

ja mina barn är inte dumma.. dom hade fattat direkt om jag hade kommit springande varje gång dom börjat gnälla!
    Det har mina också gjort, vilket ledde till att de aldrig grät eller gnällde om det inte gällde nått.
  • Dr Mupp
    Puffpinglan skrev 2009-07-14 20:29:27 följande:
    Herregud vad det här med 5 min metoden är känsligt! "Det stackars stackars barnet som får ligga helt ensam i ett mörkt och kallt rum skrikandes i protest tills det somnar av utmattning och brist på närhet"... Jo visst, så är det. Varför kan ni inte bara acceptera att det finns olika sätt att hjälpa barnet att somna själv?
    5 min metoden är till för föräldrarna, det skriver till och mer skaparen. barne behövr inte lära sig somna själv, det kommer tids nog, men visst det kräver att föräldern kan offra att bära eller amma sitt barn, men väldigt många föräldrar är inte berädda att ge sina barn den tiden. Nej bättre att tvinga dem genom en metod. En metod som hör till den tiden då det var ok att slå barn och man opererade spädbarn utan smärtlindring.
Svar på tråden Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?