• Åsa39

Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?

jisses, det lilla stackars barnet skriker ju för att det är rädd känner sig övergiven och ensam, hade bebisen kunnat prata hade det kallat mamma..pappa... Men klart att barnet tillslut slutar skrika, det tar ju enormt på de små krafterna och de somnar av utmattning.

Gör som jag, sitt/ligg brevid och låt de små barnen somna i frid och fröjd trygga och älskade. Visst är det jobbigt att sitta/ligga där ibland uppemot en timme ibland, men det är det värt minsann. Meningen med livet är väl ändå att ta hand om de små barn vi sätter till världen, finns väl inget annat som är viktigare än detta.

Nej bort med dessa tortyrmetoder, vet vuxna människor inte bättre...skam på er vuxna som skrämmer era gråtande barn till sömns.

• Åsa39

efter tre dagar slutar bebisen att kalla på en, jisses ... sorgligt att höra, bara vetskapen att man itne ens får kalla på sin mamma/pappa utan måste ligga tyst och somna i sin ensamhet övergigen... stackars barn. veta att man är övergiven... barnet har lärt sig att ingen vill veta av det... det är inte lönt att kalla. Min son kan komma till mig flera gånger på natten ibland men vad är det som är jobbigt med det... bara mysigt att få kramas lite och se han somna om med ett leende och känna sig trygg.

En av höjdpunkterna jag minns från när jag var ett litet äldre barn, var att när man kalla mapa så kom någon och var glad för att man kalla, trygghet är en viktig grundregel att låta ens barn växa upp i.

• Åsa39

Jag har läst hela inlägget och jag inte se att något är galet... Min son vaknar med många gånger på nätterna, han är med livlig och har väldigt svårt att komma till ro.

har du kollat, kanske är det tänder på gång... små barn har ju mycket att ta in och har svårt att varva ner... ha rutiner som din lilla känner igen. Vi gör alltid samma sak varje kväll. Sedan så känner den lilla av din oro, din rastlöshet e tc försök att varva ner lite själv.... försök var lite lugn i sinnet... ni kan ligga och titta i en bok t ex strax innan det är dags för att sova eller något liknande.

• Åsa39

Att köra 5 minutersmetoden på en 11 månaders bebis är galet tycker jag, herregud kan man verkligen kräva att ett så litet barn ska somna själv ensam i ett mörkt rum och sova hela natten, vari kommer er rimlighet och verklighetsförankring.

Hur kan man säga att barnet mår bra av det, intressant och veta vad ett litet barn på 11 månader svarar.

Så får ni tycka att jag är en dum vuxen som säger så och hoppa på mig bäst ni vill. Skillnad om man kör det på en 5 åring som kan tala för sig. Inför rutiner vid läggdags istället så tränar ni in den lilla bebisen och får inga problem när det blir äldre.

• Åsa39
    majskrok skrev 2009-07-14 11:52:50 följande:
    Jag ringde BVC nu, hon tyckte jag skulle fortsätta. Sen fick jag nummret till BUP?
    Men herre jisses... Att dem bad dig ringa BUP

Ska nu BUP belastas med sådant trams, låt de lägga tiden på barn som verkligen mår dåligt och behöver hjälp.
    'Min son blev svårt misshandlad i 2 timmar av nerdrogade killar, bunden till händer och fötter och slagen, bränd mordhotad på en kyrkogård för några år sedan... Men BUP hade inte tiden och kraften att hjälpa han, nej för de valde väl enklare fall att ta hand om.

SKa nu BUP lära föräldrar hur man får sina barn att somna... tragiskt när det finns så många barn som behöver deras tid mcyket bättre.
  • Åsa39

Jag tycker att vi måste gå till oss själva.

Ni vuxna här inne i denna tråden,

- Somnar DU alltid bums när du lägger huvudet på kudden?
    - Vilket sätt skulle DU föredra att somna på?

Svar på tråden Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?