• Anonym (rökare)

Jag är så röksugen....Vad ska jag göra?

Jag har inte rökt idag. Har tagit några nicotinell sugtabletter, men nu är jag så röksugen så jag vet snart inte vad jag tar mig till.
    Vad 17 ska jag göra?
    HJÄLP mig.

• Svar på tråden Jag är så röksugen....Vad ska jag göra?
  • Anonym

Har du prövat ett gummiband runt handleden och att smätta lätt då du blir röksugen? Håller själv på att sluta röka...

• Anonym (rökare)

Haha, nej... funkar det? En vanlig gummisnodd?

• kattis b

Gör det enkelt för er. Sluta, helt enkelt.
    Vill ni, så går det. Tänk på att det faktiskt inte är för eran skull den här gången. Jag själv slutade röka när jag fick plusset. Bara att konstatera liksom. Ungen har inte valt att komma till världen.
    Var positiva och ge er fan på det, så går det! :)

• Anonym (rökare)

Ehm, jag är inte gravid....

• Anonym

Jag rökte också innan graviditeten, det som fick mig att sluta var att plötslig spädbansdöd förekommer mer hos rökare...
    tänk på det!!!

• Anonym (rökare)

Hallå? Jag är inte gravid!!!!!
    Jag behöver ett tips på hur man kan få bort röksuget bara.

• Anonym
    Anonym (rökare) skrev 2009-07-13 22:41:51 följande:
    Haha, nej... funkar det? En vanlig gummisnodd?
    Ja det funkar. Gummiband för lite ont måste det göra
  • Anonym (rökare)

Varför ska det göra ont? Hur funkar det?

• Anonym

Va bra att du inte rökt! Håll ut! För mej hjälpte det att dricka en kopp svart kaffe, det innehåller ju koffein och det gick rätt upp i huvet på mej mitt rökbegär mattades ner totalt av denna kopp kaffe hur otroligt det än låter.
    ALLA kan sluta röka om bara viljan finns. KÄMPA!

• korsdrag

tänk frammåt. Är det första dagen du är rökfri? Detta sug kommer att vara som värst de två första veckorna, så grattis! En dag har gått, bara 13 kvar!

Dom allra jobbigaste dagarna för mig va de 4 första, sen började suget avta. efter 14 dagar va det inte alls lika jobbigt.

Så tänk på att detta är bara tillfälligt, tar du en cigg nu, så börjar du på noll igen, nästa gång, och då va den här dagen av pina helt onödig. Så låt bli ciggen och tänk possitivt!

Svar på tråden Jag är så röksugen....Vad ska jag göra?