Inlägg från: PsykoSomalisk |Visa alla inlägg
  • PsykoSomalisk

Var passar en Playboytatuering in?

Förstår mig inte på folk här inne.
    Tatueringar är väl ändå en väldigt personlig sak och var och en ska väl skita i vad andra människor har för tatueringar. Finns nog inte ett enda motiv som alla tycker är snyggt och trendigt. Att söka en tatuering som är trendig är nog det dummaste man gör, för det vet vi väl alla att inget är trendigt för alltid, allt går ju ur tiden förr eller senare.
    Sen att ni är så snabba på att dömma ut folk för att deras smak inte passar eran egen är ju löjligt. Det finns en ordspråk som säger "att tala är silver, men tiga är guld" Ibland passar det sig faktiskt bättre att inte säga något alls. Ni har väl ingen personlig vinning i att få denna tjej att ändra sig.

Jag tror personligen på att man ska göra det man själv känner för. Ångrar man sig får man tatuera över den eller lära sig leva med det. Jag ser det som så att varje tatuering man gör representerar en del av sitt liv, man förändras ju under tiden man lever och tatueringar är lite som berättelser om vem man är/har varit.

Personligen tycker jag att PB-bunny är en söt symbol, skulle dock sinte göra den själv. Tycker dock att den skulle passa bakom örat, på insidan handleden, vristen eller i nacken (OBS!! Detta om den inte är för stor) Tycker själv att En PB-bunny ska vara rätt liten för att vara söt, men som sagt, det är min åsikt.

Hoppas din syster hittar ett ställe hon trivs med och att hon får den gjord.

• PsykoSomalisk
    Viewsonic skrev 2009-07-15 23:51:32 följande:
    Visst är den söt. Men det finns andra kaniner som inte sänder ett negativt budskap. Förstår man inte att den gör det så är man bra korkad. Även om man gillar porr så kanske man inte bör ha en sån symbol på sig för evigt. Jag gillar rödvin, men har inte en flaska rödvin tatuerad på axeln. Det finns saker och symboler som är mindre lämpliga än andra att tatuera in.
    Nu blir jag lite nyfiken, om man inte tycker att PB-bunny sänder ut ett negativt budskap så behöver man väl inte vara korkad. Det tycker jag är lite trångsynt, din uppfattning av symbolen är väl inte den enda rätta eller?
    Vilket negativt budskap tycker _du_ att PB-bunnyn sänder ut?
  • PsykoSomalisk
    Viewsonic skrev 2009-07-16 10:25:13 följande:
    Ja du får väl söka igenom tråden, så får du svar, om du inte kan lista ut det själv. Det har jag skrivit ett *antal* ggr. Du får gärna tycka att jag är trångsynt, så får jag tycka att de som tatuerar in de för att den är "söt" och inte förstår eller bryr sig om signalerna den sänder ut är korkade. Alla har rätt till en åsikt, och dessutom tror jag det är grymt många som delar den.
    Jag har läst hela tråden och det enda jag ser är folks åsikter om vad PB-bunnyn ger för signaler. Bara för att du med flera tycker att den sänder ut såliga signaler så betyder inte det att det är en allmän sanning bland alla. Jag tor oxå att det är grymt många som håller med, men jag vet oxå att det är grymt många som INTE håller med. Det är som sagt bara er åsikt. Att du sedan anser att de som inte håller me dig är korkade säger mer om dig än någon annan. Man kan som sagt tycka olika.
  • PsykoSomalisk
    Viewsonic skrev 2009-07-16 12:18:10 följande:
    Ni som tycker att Playboy-bunnyn är ett toppenmotiv att tatuera in, finns det möjligtvis inte några motiv som *ni* tycker är tokfula/fel att tatuera in? Eller är alla motiv toppen? Jag har inte fått någon kommentar till att det kan vara en plan att tatuera in Playboy-bunnyn på vänster skinka och Hustler-loggan på höger skinka? Kan någon som gillar bunnyn över huvud taget komma på varför andra inte tycker att det är ok? Repliker som avundsjuka, kroppsnoja o.s.v. är så omoget.
    Jag tycker att det finns fula motiv, motiv som JAG absolut inte vill ha. Men varför ska jag "pracka på" någon mina åsikter och smutskasta dem för det när det gäller en så pass personlig grej som en tatuering. Huvudsaken med en tatuering är väl att man själv trivs med den, inte alla andra. Jag kan garantera att det finns dem som tycker att mina tatueringar är as-fula. Men JAG trivs med dem och det är det som är det viktiga.

Vill någon tatuera in PB_bunnyn och Hustler-loggan på vardera skinka så låt dem göra det om det är det dem vill.

Jag kan förstå och _vet_ att det finns dem som ogillar PB_bunnyn av div orsaker. Absolut, det är det nog få som inte kan förstå. Det som jag däremot har svårt att förstå är varför man inte kan inse att sin egen tolkning inte behöver vara den enda rätta och allmängiltiga. Jag kan heller inte förstå varför man ger sig själv rätten att dömma andra människor utefter deras tatueringar..
  • PsykoSomalisk
    Viewsonic skrev 2009-07-16 23:49:07 följande:
    "Att du sedan anser att de som inte håller me dig är korkade säger mer om dig än någon annan."
    Det ovan. Har din mamma lärt dig säga så när du blir arg?
    Nä, och var får du in att jag skulle vara arg?
    Jag är uppfostrad att behandla andra med respekt...
  • PsykoSomalisk
    Viewsonic skrev 2009-07-17 00:02:53 följande:
    Du förstår inte hur någon eller några eller jättemånga dömer andra människor efter utseendet? Skojar du eller? Människor har blivit dömda i alla tider efter utseendet, sin utbildning, sin bostad, sin bil, sina kläder, sitt hår, sina tuttar o.s.v.

Måste bara ta en kommentar i taget. Det är så lustigt. Oboy.

Frågan är varför man vill sätta på sig attribut som många anser ser slampigt ut. Ser framför mig: superblekt tuperat hår, fejktuttar, rumpkort kjol, playboytatuering och kommentaren "döm mig inte, jag är ingen slampa, jag tycker det här är fiiiint, fan va dumma ni e".
    Bara för att folk har gjort något i alla tider så betyder ju inte det att det är rätt.
    Folk har mördat varandra i alla tider oxå, betyder det att det är okej att vi mördar folk som ser ut på ett visst vis?

Roligt att jag underhåller dig, tycker oxå det är rätt roligt att läsa dina svar faktiskt...

VArför man vill göra det kan inte jag svara på, som sagt så skulle jag aldrig göra det.
    Sen får du ha vilka förutfattade meningar som helst om div. folk, inget jag kan göra något åt. Tycker dock det är tragiskt.
Svar på tråden Var passar en Playboytatuering in?