• catarina06

Bra leksaker på flygplanet

Finns det någon som kan rekommendera bra leksaker för en ettåring att leka med under lång flygresa.

Det är säkerligen inte så jätte populärt med leksaker som låter så mycket. Så jag undrar om det är någon som rest själv och som har förslag på vad jag skulle kunna plocka med mig.

• Svar på tråden Bra leksaker på flygplanet
  • dorsia

Här hakar jag på, jag undrar oxå! Ska flyga på söndag och vet inte riktigt vad man ska ta med.. har tänkt lite sagoböcker och någon ny leksak som han inte sett tidigare. Sen kom jag och tänka på lego, han älskar lego men har inte något hemma än, så om man köper lite större bitar, typ duplo eller vad det heter så kan han kanske sitta och pilla lite med det

Andra tips mottages hjärtligt!

TS, vart ska du resa och när?

• catarina06

Vi åker till Thailand i December. Så flygtiden är ju rätt lång.
    han är runt året då så jag har tid att köpa på mig lite.
    Jag har kikat runt lite men hittar BARA sånt med 7 olika melodier och andra ljud =)

Duplo är ju ett bra förslag. Det kan nog säkerligen fungera.

• dorsia
    catarina06 skrev 2009-07-14 09:14:34 följande:
    Vi åker till Thailand i December. Så flygtiden är ju rätt lång.han är runt året då så jag har tid att köpa på mig lite.Jag har kikat runt lite men hittar BARA sånt med 7 olika melodier och andra ljud =)Duplo är ju ett bra förslag. Det kan nog säkerligen fungera.
    Jo, det mesta låter Ja det blir ju en lite längre resa för er då än för oss, vi ska "bara" till Mallorca. Men jag är lite nervös iaf. hehe
    Fast vår son går, så han lär väl inte vilja sitta still ändå misstänker jag..blir nog till att gå omkring mycket på planet!
    Men sagoböcker med flikar, där de kan kika och bläddra lite själva tror jag är uppskattat, ett litet tag iaf
  • catarina06

Jag är rätt säker på att han kommer gå då också =)
    Men dit åker vi 15.00, och han brukar somna runt 7-8 så förhoppningsvis så blir det inte alltför många vaken timmar.

Det är ju lite så med allt egentligen. det är roligt en liten stund. Oavsett vad det är.

Jag hoppas det finns utrymme så man kan knalla omkring lite grann.
    Vi har iaf bokat sittplatser med extra benutrymme så han kan sitta framför oss på golvet och leka.

Jag är supernervös inför flygningen.

• dorsia

Det kommer säkert att gå jättebra ska du se! Bra med extra benutrymme på flyget! Förhoppningsvis somnar vår kille oxå en sväng, vårt plan lyfter nämligen redan 05.40 så vi får gå upp mitt i natten, så han lär säkert vara trött.
    Man får försöka att inte planera allt för mycket in i detalj tror jag, utan ta det lite som det kommer när det gäller sånt här som flygresa osv. Man kan ju inte styra så mycket över det hela, det blir som det blir. Men jag är oxå rättså nervös inför flygresan
    Hoppas vi får många bra tips på leksaker som kan vara lite tidsfördriv på flyget, ha en trevlig resa!!

• Rödtott

Jag köpte en pekbok modell större med massor av saker att titta på på varje uppslag. Hon fick inte se den innan tågresan och sedan var hon helt fascinerad av den Det var iofs bara en 3 timmar tågresa, men det gick jättebra! Köp grejer de inte har sett innan!

• Pshevil

Böcker med luckor att öppna
    Fiskepussel

• Pshevil

Finns bl.a. på Biltema (sök på fiskepussel). Det är ett pussel med få bitar, varje bit har en magnet som man kan lyfta biten med hjälp av ett litet fiskespö. Men kanske för svårt för en ettåring?

• Pshevil
    dorsia skrev 2009-07-14 09:35:25 följande:
    www.abcleksaker.se/Shop/Index.php&sR... är det sånt här du menar?Det är nog de för små för, de är bara 1 år. Men det såg väldans skoj ut för lite äldre barn
    Precis sånt! Men det är nog lite svårt än kanske...
  • dorsia
    Pshevil skrev 2009-07-14 09:37:34 följande:
    Precis sånt! Men det är nog lite svårt än kanske...
    Ja det är det nog... synd!
  • Pigelinen

Har ni redan kunnat boka extra benutrymme? Vilka flyger ni med? Vi ska åka 8 januari till Thai men får inte boka benutrymme fören 90 dagar innan.

min dotter är idag 10 månader drygt och hon älskar stapelbara klossar som man kan stapla eller lägga i varandra. De tillsammans med en burk med kex brukar vi ha med när vi åker bil längre.

• catarina06

Exakta sittplatser får vi boka 60 dagar innan. Men vi har betalat extra för att uppgradera oss till premium class. Vilket skulle innebära mer benutrymme, och så har man tillgång till en massa andra saker innan och under resan. Men det var mest utrymmet vi var ute efter.

Vilka flyger ni med.

Pigelinen skrev 2009-07-14 09:38:54 följande:
    Har ni redan kunnat boka extra benutrymme? Vilka flyger ni med? Vi ska åka 8 januari till Thai men får inte boka benutrymme fören 90 dagar innan. min dotter är idag 10 månader drygt och hon älskar stapelbara klossar som man kan stapla eller lägga i varandra. De tillsammans med en burk med kex brukar vi ha med när vi åker bil längre.
  • Pigelinen
    catarina06 skrev 2009-07-14 09:57:46 följande:
    Exakta sittplatser får vi boka 60 dagar innan. Men vi har betalat extra för att uppgradera oss till premium class. Vilket skulle innebära mer benutrymme, och så har man tillgång till en massa andra saker innan och under resan. Men det var mest utrymmet vi var ute efter.Vilka flyger ni med.Pigelinen skrev 2009-07-14 09:38:54 följande:
    aha jag fattade som att maninte kunde boka de platser med barn under 2år... 
    vi har bokat charter med Apollo.
  • catarina06

Pekböcker och lite duplo kan ju var aen idé.
    Man kan ju inte ta med sig hur mkt som helst.
    Och inte får det vara för stort heller.
    Det känns som om vårt handbagage mer eller mindre kommer innehålla saker som vi behöver till vår son =)

• catarina06
    Pigelinen skrev 2009-07-14 10:04:59 följande:
    aha jag fattade som att maninte kunde boka de platser med barn under 2år...  vi har bokat charter med Apollo.
    Jasså, nä det sa dom inget om iaf.
    Vi åker med fritidsresor.
  • Barnvagnsmamman

Brukar ge min 6åriga son en sån banjo gitarr han brukar sitta och plinga på den hela tiden och om nån kommer och klagar så är det bara att inte svara, För folk klagar på att det stör men barnen fär väll också ha kul ?

Svar på tråden Bra leksaker på flygplanet