Niccan88 skrev 2009-07-14 14:19:28 följande:
Kolla precis på bilderna, helt otroligt!! Måste ju ärligt säga att Island lockar just nu mer än Irland. verkligen säregen miljö! Kan förstå att du rekomenderar d. När du vandra på Island, sov du i tält då, eller fanns d vandrarhem/stugor? Å naturligtvis hur mkt kosta d? E ju inte billigt å vandra i svergie, dock har ja ju den mesta utrustning, behöver mest kompletera me nya sockar. :)
Vi sov i tält. Det finns stugor vid varje övernattning dock, om man föredrar det. De serverar inte mat, så det får man ta med själv. Att tälta kostade 400 ISK per natt, då fick man använda toa och vatten. I dagens valutakurs är det 25 SEK, väldigt lite med andra ord. Att bo i stugan kostar mer, vet inte hur mycket dock. Man går genom ödemark, och inget finns att köpa på 4 dagar. Priserna kan ha ändrats också, det var 3 år sedan. En dag ska jag dit igen, blir helt tårögd av att se bilderna
Sover du i stugor när du vandrar? Då blir det lite dyrare antar jag. Vi tältar alltid, och har med egen mat. Köper inget längs vägen. Uttrustningen kostar självklart, men när man har den är det inte så dyrt tycker jag. I Sverige får du ju tälta gratis nästan överallt.