Krösa-Maja, min granne
Jag skriver det här för att ösa ur mig. Kommentarer som "herregud, finns ju värre saker att störa sig på" eller "orka" är INTE uppskattade!
Min granne är det inga större fel på. Hon är artig och jobbar deltid. Lite tråkig kanske men inte taskig på något sätt. Däremot är hon så jääääävla skvallrig!!!!
Om någon har en repa i bilen har hon plötsligt fantastiska egengjorda historier om hur olyckan gick till, att man körde rattfull och massa annat som är helt osant och som hon gärna sprider ut. Skulle någon klippa gräs lockan sju (nästan midnatt, herregud!) på kvällen ringer värden dagen efter och berättar att hon klagat på det hemska oväsendet.
Hon har koll på vad allt och alla gör 24/7. Jag brukar gå ut med min treåring i sandlådan. Genast är hon ute på sin framsida och MÅSTE lösa korsord just då eller vattna blommor. Missförstå mig inte, såklart hon får vara ute men det är så irriterande när jag vet att hon gör det bara för att iaktta mig.
Min son är jätteglad men har ett hemskt humör när han inte får som han vill och när han får offentliga utbrott (som är över på 2 minuter men låter hemskt) så ser hon alltid ner på en som om man misshandlat barnet eller något!! GAH!
Själv har hon två helt odrägliga barnbarn som ofta kommer och har sönder allt de kan hitta i sandlådan som är mitt barns saker. De skriker och gapar alla tider på dygnet när de sover över medan de enligt henne "leker och ropar av glädje" Angående leksakerna så får jag skylla mig själv som inte orkar ta in grejerna men det är bara så tröttsamt att hon ser sina egna barnbarn som riktiga mönsterbarn.
Hon gör sig ärenden till vår yttertrapp (vi bor i hyrda enplansvillor och det är 100 meter mellan oss) Vi bor på återvändsgata så hon har med andra ord inget att göra på vår vändplan. Ändå ska hon så fort vi är ute titta på molnen, leta fyrklöver eller hålla på med någon annat desperat sysselsättning för att snoka.
Hon skvallrar om allt som händer och kryddar det gärna med lite osanning också. Skitirriterande!
Hon har fått värden att bygga ett enormt farthinder som hittills haft sönder tre bilar (trots att man kör sakta, guppet är för högt, nära en halvmeter). Anledning till att detta gjordes skulle vara att jag körde för fort. Kom igen, jag har aldrig kört bil och har inte ens körkort! Finns betydligt värre bilförare i området då, hennes man till exempel... De bor själva på hörnet, sämsta läget för vägen går runt knuten och jag tror de är lite avundsjuka på oss andra med bättre läge.
Han arbetar borta i veckorna och jag tror att hon har för lite att göra helt enkelt.
Hon har en massa specialregler för sig som att gästparkeringen bara är för två bilar (finns plats för minst fyra), alla borde ha likadana markiser för annars ser det oharmoniskt ut, man borde inte få ha bilarna utanför garaget för det ser rörigt ut osv...... Man borde slå ner näven i bordet och säga nej, men jag tror inte det är någon idé.
Ah. Sådär. Nu vet ni allt om min granne!